11 april 2012

Noordholland Friesland retourtje





Gistermiddag had ik er nog geen idee van waar ik vandaag terecht zou komen, de weersberichten waren niet zo geweldig leek mij dus rustig aan doen en dan zien we wel.Inderdaad ik heb het gezien, prachtig weer met de hele rit zon en helaas erg veel wind maar daar mag je met een Quest niet over praten, je merkt het toch “bijna niet”. Richting Oudemirdum en dan zelfs nog serieus overwegen om maar meteen rondje IJsselmeer ervan te maken, dat laatste heb ik niet gedaan maar ik ben wel even in Oudemirdum geweest. Na de koffie bij Bianca heb ik in de werkplaats van Siebo, mijn schoonzoon, gezocht naar een smeermiddel dat van afstand op de remhendel is te spuiten omdat die af en toe blijft hangen. Ik vond al snel een busje WD 40 en nadat de fiets op zijn kant lag kon ik iets in de goede richting spuiten wat naar later bleek 100 % effect heeft gehad, alles werkt weer prima. Even later kwam Thimo thuis uit school, hij mocht wat eerder weg omdat hij met een groep klasgenootjes naar Balk zou fietsen voor het schoolvoetbaltoernooi, hij was blij en had er alle zin aan. Iets over 12 kwam ook Fleur opgewekt van school en was enthousiast dat ze vanmiddag met haar moeder ging paardrijden op Evert, het paard van tante Annet. Na de lunch heb ik weer één en ander ingeladen en toen ik zou vertrekken wilde Fleur nog wel een keer in de Quest zitten, op een bepaald moment zei ze: “Opa nog een paar jaar dan rij ik er zo mee weg” zo zie je maar kleine kinderen worden groot en ze krijgen gelijk praatjes. Eenmaal op weg naar Noordholland bekeek ik de lucht nog eens en zag dat er toch wel flink wolken op kwamen zetten maar nergens waren ze van invloed op deze schitterende dag, als ik misschien 5 minuten geen zon heb gehad is het veel. Onderweg reed ik nog een man achterop die de weg een beetje aan het zoeken was, hij moest naar Workum en toen ben ik een stukje met hem opgereden, zijn bestemming was Enkhuizen en dit was zijn eerste rondje van 200 km, hij vertelde dat hij ook Dirk de Vries uit Wervershoof was tegen gekomen die reed vanaf de Afsluitdijk naar de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen met nog 2 volgelingen. Zo zie je maar weer mensen waar geen afstand op staat gaan gewoon door, die kom je overal tegen. Ik was thuis na de vaste trip van 160 km en heb weer genoten van een stukje “Questen”

Geen opmerkingen: