23 mei 2012

Bij de les blijven is hoofdzaak




Hier reed de bestelauto (oranje)  en ging linksom wat daar nooit zou mogen



Echt zomers weertje vandaag, eigenlijk iets te veel van het goede maar laten we maar niet mopperen over wat extra warmte we zijn nog heel wat te goed.
De aanloop van vandaag was eerst tuinen, planten/struikjes halen om de open gevallen stukken weer wat op te vullen en dat is weer gelukt hoewel ze nog wel een tijdje moeten groeien wil het weer een redelijk aanzien hebben. Rond de middag heb ik de Quest naar buiten gereden en kon meteen op pad, weer een rondje “zo maar” linksom rechtsom en een stukjes rechtdoor en zo kwam ik door een heel stuk van Noordholland. En het enige wat vermelden waard is was het volgende. Ik reed op het fietspad vanaf Purmerend richting Ilpendam, bij de oversteek was het licht groen dus reed ik met volle snelheid door, gelukkig zag ik een bestelauto op een vreemde plek voorgesorteerd staan en had mijn hand aan de rem en door er volop in te knijpen kon ik een aanrijding voorkomen. Een fietser uit tegenover gestelde richting schrok zich ook rot een schold op de chauffeur wat niet hielp, hij reed gewoon door. Op de opname van Google-Earth heb ik met een grijs streepje aangegeven wat zich vanmiddag afspeelde met goede afloop. Bij Ilpendam heb ik de richting genomen naar Overleek en Monnickendam om via Katwoude weer langs “De Dijk” in Volendam te gaan. Er was weinig te zien, afgezien van de touristen, het enige wat mijn aandacht trok was een zwemmer in het IJsselmeer langs de dijk in Volendam het rondje liep verder heerlijk en na 128 km stond ik weer thuis en kon onder een welverdiende douche.

Geen opmerkingen: