24 mei 2012

Creatief geel





De weken vliegen om, of het nou regent of veel te warm is, het is binnen de kortste keren weer avond en dan is er weer een dag voorbij, je bent oud voor je het weet. Maar gelukkig voel ik me nog steeds van de jongere generatie, “wat ouderen” en daarom heb ik vandaag maar een bescheiden stukje gefietst, 68 km is niet te gek en nog steeds zonder elektrische ondersteuning en ergens een top van 54 km en gemiddeld slechts 33,4 km p/u., de oudjes doen het nog best, laat ik mezelf maar een beetje ophemelen  een ander doet het niet. Vanmorgen eerst met broer Ben een zonnewering opgehangen en na de middag eerst wat eten en toen in de gele “banaan” gewoon een rondje door Westfriesland, ongeveer als volgt Medemblik, Onderdijk, Wervershoof, Zwaagdijk, Bobeldijk, Spierdijk, Zandwerven, Opmeer en zo weer naar Middenmeer. Je vraagt je misschien af, was er nou een keer niets onderweg, ja toch weer iets om te vermelden. Op de Noordspierdijkerweg bij nr.210 ben ik aan geweest, en heb oppervlakkig kennis gemaakt met Niek en Gré de Haan, hoe dat kwam ?  Het ging als volgt, al meerdere keren was ik hier langs gereden en zag dan hele series klompen staan, niet zomaar , nee netjes in een cirkel en ook op het “klompenrek” en elke keer dacht ik daar moet ik een keer een foto van maken en zo reed ik er vandaag weer langs en ben even verder gestopt en gekeerd om nu een keer de daad bij het woord te voegen, foto’s maken van dit stukje thuisvlijt.  Ik heb iets met geel en vooral als het een klomp model heeft zoals de Quest. Toen ik voor de inrit stond vroeg de man, die achteraf Niek de Haan bleek te zijn, of ik om een koppie kwam, welgemeende Westfriese humor, “Nee ik wil alleen een paar foto’s maken” en dat mocht zonder problemen, als ik er maar niet op kom was zijn reactie. Even later kwam ook mevrouw de Haan naar buiten en zodoende volgde er een gesprek, uiteraard over de Quest en alles wat er omheen “hangt”. Eenmaal weer onderweg is het vanaf deze boerderij nog maar even en je bent weer in Middenmeer na een heerlijk ontspannen ritje.

Geen opmerkingen: