05 juni 2012

Buitenom en binnendoor










Gisteren was het mijn weer niet en vandaag heeft het alles weer goed gemaakt, wat een heerlijk ontspannen ritje. Tegen 10 uur zat ik al in de fiets en reed eerst door Medemblik waar ik even een blik op de haven en het IJsselmeer heb geworpen en meteen kasteel Radboud weer een keer heb vastgelegd, het blijft een leuk foto-object. Na Medemblik richting Onderdijk en Wervershoof om via de Kagerbos naar Andijk en Enkhuizen te rijden. Toen ik langs de Kagerbos reed, de weg van Onderdijk langs de dijk naar Andijk, werd mijn naam een aantal keren geschreeuwd, nou ja geschreeuwd is wat overdreven, maar ik werd duidelijk geroepen. Op de dijk liepen 6 dames, stoppen en omdat zij niet naar beneden durfden lopen ben ik de dijk opgegaan en maakte kennis met de groep waarvan ik er twee kende, Trees uit Wieringerwerf en Elly tegenwoordig uit Wervershoof na jaren in de Wieringermeer te hebben gewoond met Frans haar liefhebbende echtgenoot, de andere dames werden voorgesteld maar die namen ……… vergeet het maar. Na dit korte oponthoud weer verder om door Enkhuizen te rijden waar de oranje gekte ook heeft toegeslagen en bij de ophaalbrug weer een poosje wachten omdat er een vrij groot schip, althans voor de binnenhaven was het groot, door moest naar het open water. Even buiten Enkhuizen op de dijk net voorbij Broekerhaven was een auto gestopt en er werd een kano afgenomen. Met deze man heb ik een hele tijd staan kletsen over de kano maar meer over de Quest. Hij ging met dit, in mijn ogen minuscule, bootje het IJsselmeer op richting Schellinkhout, zo heeft een ieder zijn hobby. Er werd een cameraatje voorop geplaatst en toen alles was geïnstalleerd werd de tocht aanvaard richting “volle zee”.
Een paar extra foto’s leken me wel leuk, je komt niet elke dag een echte kano tegen al wordt de Quest ook weleens een “gele kano” genoemd. Eenmaal net voorbij Hoorn werd ik gebeld door mijn vriendin en dat was meteen aanleiding om de route even aan te passen en naar Tiny in Zuidoostbeemtser te rijden. Een tijdje bijkletsen en vervolgens weer naar Middenmeer waar de teller voor vandaag 117 km had genoteerd.

Geen opmerkingen: