27 juni 2012

Frankrijk vakantie


Hij is weer even op zijn blog, niet dat het nu weer allemaal vanzelfsprekend is dat er weer geregeld verhaaltjes zullen volgen maar het begin is er, laten we het daar maar op houden. Drie weken Frankrijk is een prachtige ervaring , vanuit het vlakke polderland de bergen in, dagelijks vertier zoeken met fietsen op de “huis tuin en keukenfiets” een gewone “recht opper” dus, is heerlijk, vooral als de ritjes geregeld om het meer van Annecy gaan waar Tiny met elektrische ondersteuning  mij geregeld het nakijken geeft, daarnaast een 25 meter zwembad op de camping waar meestal geen mens gebruik van maakte, echt een heerlijke vakantie. Slechts enkele dagen minder goed weer, maar het was de meeste dagen tussen de 25 en 30 graden, echt vakantieweer. Naast een klein stukje fietsen hebben we ook af en toe stukjes gelopen op wat geaccidenteerd terrein, bergen noemen ze dat meen ik. Het meest opvallende wandelingetje was op Col de la Colombiere waar op een bepaald moment een gems ons pad kruiste zonder haast te maken, ik had alleen voorheen het idee dat die beesten “knapper” waren, deze had maar een ongeïnteresseerde blik. Ook de afsprongplek van de parapenters vanaf de Col de la Forclaz was indrukwekkend, vooral op de zondag dat wij daar kwamen, toen was er een dag competitie van een Belgische parapentersclub, honderden achter elkaar waagden in mijn ogen hun leven aan een stukje nylondoek met touwtjes eraan, geef mij dan toch maar de Quest dan blijf je minimaal op de begane grond en is het risico een stuk kleiner om wat op te lopen.
Wel kwam ik op deze camping zegge en schrijve één ligfiets tegen waar een ruim 60 jarige mevrouw van Franse origine op reed. Op mijn vraag of het een Frans product was vertelde ze dat het van Duitse herkomst was.Ik kom z.s.m. weer met een fietsverslag van mijn vertrouwde tochtjes door den lande, maar vooral Noord-Holland en Friesland.

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

welkom thuis pé

Kees van Hattem zei

Dag Pé. Ik ga zo mijn koffer pakken voor 10 dagen Morvan Fr. Groeten ook aan Tiny. Kees.