09 juli 2012

Niet te ver van huis.





Soms moet ik bedenken waar de “reis” vandaag heen zal gaan maar meestal is dat geen probleem. Voor vandaag heb ik besloten om een sociaalrondje te gaan maken, wat dat inhoud, gewoon bij wat mensen langs die zich door welke oorzaak ook “koest” houden. Als eerste in de route ga ik langs Cees en Maaike Goedhart, voor zover ik weet enthousiaste velomobielers maar ik zie of hoor er maar nooit iets van of over. Toevallig noemde mijn buurvrouw op dat er vorige week woensdag ook een paar van die gele fietsen in de straat reden en mogelijk gingen die naar jou toe, “Eén had wat langer haar” zei ze nog. In al mijn redeneringen kwam ik geen 2 personen tegen die in dit verhaal pasten tot het moment dat ik het wat dichterbij huis ging zoeken, Nieuwe-Niedorp, kilometertje of 12 a 13, het zouden best meneer en mevrouw Goedhart kunnen zijn geweest, inderdaad het eerste wat Maaike zei: “Vorige week waren we nog bij jou maar je was niet thuis” dus dat raadsel was snel opgelost. Vervolgens lag het in de bedoeling om even bij mijn neef Pé Kamp aan te gaan maar die kwam ik onderweg tegen dus werd er langs de weg even van gedachten gewisseld. Mijn derde adres zou Kees van Hattem worden, inderdaad Kees was thuis en na wat vakantie ervaringen te hebben uitgewisseld werd er meteen een afspraak gemaakt om morgen een ritje te gaan maken langs de “Westfrieseomringdijk” te starten om 10 uur bij de kruising Alkmaarseweg/Westfriesedijk. Na enige tijd arriveerde Marian die een weekend was weg geweest, met beide gaat het prima en kort daarna ben ik weer verder gegaan richting Obdam. Tom en Gerda waren er niet dus die visite was snel afgelegd, mijn laatste adres zou in De Weere zijn, nu maar weer eens kijken of Arnold en Git nu wel thuis zijn, ja hoor “stom” toevallig zijn ze thuis meer vanwege de kermis want beide waren onderuit in de stoel aan het bijkomen, moet ook gebeuren. Even bijkletsen en dan de laatste “ruk” naar Middenmeer waar de teller voor vandaag op 67 km is blijven staan. Eenmaal achter het huis zag ik dat er best wel leuke bloemetjes in de tuin staan die bloeien en dat de Dutura straks weer tientallen bloemen zal laten bloeien maar dat duurt nog een paar weken denk ik.

Geen opmerkingen: