24 juli 2012

Noord Zuid ritje







Het is alweer dinsdag, de maandag is voorbij gegaan als jaarlijkse “nationale feestdag”, hoewel de dag er voor, dus zondag, echt een superdag is geweest met de hele familie een speciale “verjaardag” vieren was TOP met hoofdletters. Maar goed het gaat niet over wat is gevierd maar wat er vandaag langs de weg was te beleven. Veel zon , hoge temperaturen en ervaren dat je met zulk weer de afgelopen maanden weer snel bent vergeten, nou ja vergeten is misschien wat erg kort door de bocht maar zulke dagen als we nu hebben vergoeden weer heel veel. Toen ik de Quest naar buiten reed zag ik dat de “Brugmantia” in de tuin al flink in bloei stond en dat na het banden oppompen en er een natte “vod” over de Quest was geweest dat hij weer glom als nooit te voren. Mijn ritje van vandaag ging weer eens langs de wegen die meestal dicht langs het water liggen en dan vooral langs het IJsselmeer. Gestart vanaf Middenmeer kwam ik bij Scharwoude op de dijk langs het IJsselmeer en wist deze tot aan Durgerdam te volgen. Onderweg kwam ik hier en daar wat toeristen tegen maar niet echt druk, ook op de dijk in Volendam had ik alle ruimte en zelfs op Marken was het niet echt druk. Het fietst op het fietspad prima en om even bij de vuurtoren, “Het Paard van Marken”, te komen ben ik rechtdoor gereden wat een prachtige weg is eenmaal bij het eindpunt ben ik linksaf gegaan omdat ik meende dat dit fietspad tot aan de haven prima te berijden is, helaas de laatste kilometer is bijna onbegaanbaar zoals op de foto is te zien en op dat stuk kwam ik tot 6 keer toe fietsers tegen die gelukkig gemakkelijker in de berm gingen als ik met de Quest. Op de plaats waar ik al verschillende keren o.a. met Wim en Kees weleens een bakkie heb gedaan was nu ruimte bij ruimte, echt weinig toerisme ook daar zit de “klad” in. Na Marken ben ik linksaf gegaan en via wat kleine gehuchtjes tot aan Durgerdam daar rechtsaf richting Zunderdorp en Watergang Sommige bordjes wezen richting Amsterdam en daar wilde ik juist niet naar toe dus richting Ilpendam en Purmerend nemen waardoor ik na Purmerend in de “Zuidoost” kwam om ook nog even bij Tiny te kijken. De “slotetappe” ging via wat omwegen naar Middenmeer waar ik precies 151 km op de teller zag staan.

Geen opmerkingen: