11 juli 2012

Vakantie hier of daar.




Als je het niet laten kan, dan ga je toch, zo was het met mij vandaag ongeveer. Regen harde wind en weer regen en daarna nog veel meer regen, dat wordt vandaag niks had ik al vastgesteld, maar het ging toch weer anders. Tegen half 12 werd het droog en volgens de buienradar zou het voorlopig niet regenen in deze regio dus omkleden en gaan. Al is het maar heel even, het lucht gewoon op als ik op pad ben geweest. Even bij Ben en Riet kijken in Wervershoof en ondanks dat ik zo tussen 12 uur en kwart over 12 daar voor de deur stond was er geen “kop” te zien. Dan maar weer op huis aan omdat de lucht toch wel erg bedenkelijk donker werd. Toen dacht ik aan alle mensen die nu met vakantie zijn in dit koude kikkerland, wat een pech als je hier zit. Mijn gedachten gingen ook naar onze vakantie van de afgelopen periode in juni, geweldig, wat mooi. Eén voorval wil ik nog wel even vertellen wat eigenlijk niet door de beugel kon en het was nog een landgenoot ook. We kwamen op zaterdagmiddag om 14.00 uur op een camping in Marlens een klein dorpje zo’n 30 km voorbij Annecy. De receptie was gesloten maar op een bericht achter het raam werd aangekondigd: “Kampeerders zoek maar een plaatsje en morgen ben ik er weer” Wij een leuke plaats gezocht en toen ik de caravan ging halen stond Tiny op die plaats te wachten en maakte kennis met de enige caravanbewoners die op die camping te vinden waren, mensen uit Friesland tenminste hij kwam uit Hemelum. Wat of de bedoeling was, nou de caravan hier neerzetten, “Maar wij willen dat jullie ergens anders gaan staan wij houden van privacy” zoiets maak je nooit meer mee, wat moeten zulke lui op een camping ? Maar goed enkele dagen later stonden we op een prachtige camping en hadden alle dagen temperaturen tussen de 25 en 30 graden met veel zon en leuke mensen om ons heen. Bij de “afsprongplaats” van de parapenters keek ik er van op dat deze “luchtpiraten” zoveel apparatuur mee hadden o.a. ook de Garmin 60 CSX. Ook een Engelsman met zijn Lotus trok de aandacht die kwam vanaf de Col du Galibier waar alles wit was van de sneeuw en wij dan in de zon een rondje om het meer fietsen van 39 km heerlijk was het in Frankrijk.

Geen opmerkingen: