14 augustus 2012

Rondom Westfriesland




Het was een rit zonder doel, ook dat komt voor, het is al tegen 11 uur als ik op pad ga en in mijn hoofd had ik het idee om een “zo maar” rondje te maken, dan zie ik wel waar ik terecht kom. Het ging richting Medemblik langs de “oude” haven en dan via de buitenhaven in het IJsselmeer, waar de meeste jachten liggen richting Wervershoof. Het is er opvallend druk het leek wel een camping bij de buitenhaven, campers caravans en tenten vulden alle beschikbare ruimten naast de wegen die door dit stukje Medemblik lopen. Mogelijk is er internationaal wedstrijd evenement. Het is langs het water nog redelijk verfrissend en dat doet mij besluiten om voor zover mogelijk de dijk te houden voor dit rondje en zo ging ik van Medemblik naar Enkhuizen, waar ik een heerlijk gebakken kabeljauw filet naar binnen heb gewerkt en vervolgens door naar Hoorn. Bij Wijdenes moet er nog steeds een ommetje gemaakt worden om de rit te vervolgen langs het water. Na Hoorn volg ik de dijk nog een klein stukje en stop even bij de boerderij van de familie Schilder, “Stille Pieter” wat de naam verder ook moge betekenen, mij een raadsel en ik heb er ook niet naar gevraagd, de jongste zoon was bezig voor de boerderij dus ik had er achter kunnen komen,  zijn vader is nog steeds een vriend van mijn oudste broer dus de familie is niet onbekend. Hierna ben ik doorgegaan richting Etersheim waar ik rechtsaf ben gegaan naar Oosthuizen en zo weer naar het noorden om via Avenhorn de thuisbasis weer op te zoeken waar ik na 105 km weer ben aangekomen.

Geen opmerkingen: