15 augustus 2012

Wereldkampioenschap windsurfen en nog iets meer







Het is vandaag een warme dag dus het rondje moet niet te groot worden heb ik me voorgenomen. Een ritje in de buurt lijkt me het meest voor de hand liggend, richting het natuurgebied achter de grasdrogerij en dan door naar Opperdoes en Medemblik. Ik ga via Aartswoud en neem dan “’t Blôte biene pad”, het bordje met deze “oerwestfriese” uitdrukking is jaren spoorloos geweest maar aan de kant vanaf Aartswoud is het weer geplaatst en aan het einde iets naar links en vervolgen over het ”Pannepad” naar Abbekerk, onderweg naar boven in het uitkijktorentje om een paar foto’s te maken. Via nog wat kleine omweggetjes kom ik in Medemblik en beland weer op de buitenhaven waar de drukte nog gekker is als gisteren toen ik hier langs ging. Even  mijn licht opsteken en toen hoorde ik via de luidspreker die de Russische deelnemers opriep en vervolgens de Israëlische dat het hier ging om het wereldkampioenschap windsurfen voor de jeugd. Dus vandaar die drukte voor dit sportevenement, er was nog niets op het water alles werd in gereedheid gebracht maar daar heb ik niet opgewacht en ben verder gereden naar Onderdijk, even bij zus Lia en Sjaak kijken en na de koffie weer terug naar de Wieringermeer om langs de Zuider en Noorderdijkweg een tijdje volgas te gaan tot aan Den Oever. Bij “De Ambtenaar” ben ik even gestopt om een foto te maken van de voet van de kolos, omdat er een paar auto’s staan heb je weer een beetje een indruk van de omvang van de basis van deze windmolen. Onderweg kwam ik een paar fietsers tegen die tekens gaven om te stoppen, het was heel simpel, “Mag ik een foto van dit voertuig maken” zo gezegd zo gedaan en op mijn vraag waar ze vandaan kwamen bleek hij uit Spanje afkomstig en zij kwam uit Cambodja, internationaal dus. Bij Den Oever heb ik na een portie kibbeling bij de viskiosk de route op huis gericht waar ik na 75 km alles als verleden tijd kon beschouwen. Bij Wieringerwerf passeerde ik nog wel mijn overburen Jef en Trees die ook de benen even strekten met dit mooie weer.





Geen opmerkingen: