06 september 2012

"De Muis" zonder Quest








Vandaag ging het weer eens een keer buiten alle goeie bedoelingen om, ik had het “heilige” voornemen om even heen en terug te fietsen naar Zwaag, maar ik ben nooit zo standvastig als ik in de Quest zit dan worden de rondjes soms weleens iets groter. Dat voornemen om naar Zwaag te gaan is te verklaren, Leo en Riet zijn vandaag 50 jaar getrouwd, het feest is al eerder gevierd omdat er in de schoolvakantie kinderen en kleinkinderen over waren uit Afrika, dus vandaag is het een beetje de zoete inval bij de familie. Tijdens dat feest waren er nogal wat foto’s gemaakt die nu in een album staan wat vandaag naar Zwaag gebracht moest worden. Dat is dus een stuk van mijn voornemen, na de koffie met appelgebak leek het mij wel verstandig om nog een ommetje te maken, waarheen zal onderweg wel blijken. Via Zwaag naar Berkhout en Avenhorn, dan rechtsaf langs de dijk naar Schermerhorn, oversteken bij de drie molens en verder tot aan Grootschermer daar zag ik dat er in Graft een afsluiting was dus verder via een andere route naar West-Graftdijk, op naar het pontje bij Akersloot en dan richting de molen aan de Boekelermeerweg en zoveel mogelijk in westelijke richting blijven fietsen dan kom je vanzelf in Egmond waar ik de route door de duinen heb genomen naar Bergen aan Zee. Onderweg door de duinen lagen de Schotse-hooglanders net niet in de weg, maar zo weinig als we er afgelopen maandag zagen, toen met Kees, zo lagen er nu zat langs de route. Het is echt heerlijk fietsen door bos en duin, op en neer en slingerend door zo’n mooi natuurgebied, hier moeten we echt zuinig op zijn. Via Schoorl enz. ga ik richting Noord-Scharwoude en zo naar Nieuwe-Niedorp waar ik de nieuwste ontmoeting kreeg voorgeschoteld, “De Muis” te paard. Kennen we Yvonne eigenlijk uitsluitend in de rose Quest waarmee ze al menige wedstrijd heeft gereden, nu zat ze hoog te paard. Ze vertelde dat ze weinig meer fiets, oorzaak, veel meer werken dan voorheen, mensen opleiden in schapendrijven met de hond en nu lange afstand wedstrijden met haar paard waarvoor ze nu ook weer aan het trainen was, de afgelegde afstand was nu 37 km en als ze straks thuis zou zijn is het 60 km. We hebben even staan kletsen en vervolgens ben ik doorgegaan naar Middenmeer waar de 118 km weer vol waren met allerlei ervaringen

2 opmerkingen:

Gerrit zei

Je maakt aardig wat mee als je onderweg bent Pe' , beter als thuis zitten.
Gezellig dat je de Muis tegenkwam ,dat is een aardige vrouw.

Anoniem zei

De muis is sexy