11 september 2012

Na regen komt zonneschijn









Gelukkig hebben we gisteren rondje IJsselmeer gedaan want vandaag is het weer, vooral vanmorgen, een stuk minder. De wind lijkt iets minder, maar de regen was vanmorgen af en toe net gek genoeg. En dat was tevens de oorzaak dat ik pas na de middag even van huis ben gegaan, een klein rondje vergeleken bij gisteren maar toch nog 90 km. Een tijdje geleden had ik glutenvrij meel gehaald bij molen “De Krijgsman” in Blokker en was toen doorgereden naar de “Zuidoost” waar ik het bij Tiny had laten staan om het t.z.t. met de auto mee naar Middenmeer te nemen. Na het diverse keren te hebben vergeten had ik het voornemen om het vandaag met de Quest op te halen om t.z.t. weer brood voor Tiny te kunnen bakken. Onderweg nog een paar hele kleine buitjes maar dat mag geen naam hebben, wel heb ik een tijdje het “gas” er volop op gehad omdat er een flinke donkere lucht aankwam die ik op deze manier mogelijk voor kon blijven omdat de wind van rechts kwam, het is gelukt later zag ik achter mij dat het flink grijs was van het water. In de “Zuidoost” is het altijd mooi weer als ik Tiny zie en dus ook vanmiddag, koffiedrinken en kletsen en nadat de zak meel van 10 kg ingeladen was weer op weg naar Middenmeer. Het weer is weer dusdanig opgeknapt dat een klein ommetje er wel inzit, de route wordt gewijzigd en ik ga over Middenbeemster en zo naar De Rijp, Graft en Schermerhorn enz., het gaat allemaal weer met het onwezenlijke gevoel van “gaan met die banaan” binnen de kortste keren rijd ik weer in de Wieringermeer en met een mooi rondgetal op de teller gaat hij weer op “stal” tot een volgende rit.

Geen opmerkingen: