04 september 2012

"Tam ritje" van 113 km






En weer is het zomer of beter gezegd na-zomer maar het is echt geweldig weer voor een stevig eindje rondtrappen. Vanmorgen eerst één en ander schoonmaken, naar de winkel voor het dagelijkse levensonderhoud en dan omkleden voor een paar boodschappen die prima met de Quest zijn te doen. Eerst een DVD wegbrengen naar Hauwert, dan naar molen “De Krijgsman” in Blokker voor glutenvrij-meel en dat alles via het Wijzenddijkje, een heerlijk fietspad dwars door het land, aan het eind zag ik dat in deze fruittuin de oogst niets te lijden heeft gehad van de vorst van afgelopen voorjaar. En  dan verder rijden naar de “Zuidoost”, waar Tiny druk doende was om te kijken of onder een heel klein beetje stof en wat geplette vliegjes haar auto zat, ja hoor, het is hem en na een was en poetsbeurt blijkt het dezelfde te zijn als voor al die handelingen. Ik heb het glutenvrije-meel eerst maar even gestald bij Tiny, de volgende keer als ik daar met de auto kom neem ik het wel weer mee naar Middenmeer om brood van te bakken. Even kletsen, een cappuccino en daarna een broodje en vervolgens weer op pad richting Middenmeer. Het is altijd moeilijk om dan zomaar naar huis te rijden maar gelukkig zit er een stuur op die fiets en kan ik alle kanten op, dus via Purmerend langs het Noordhollandskanaal naar het fietspad en dan over de dijk tot aan De Rijp, linksaf naar de Groeneweg en zo weer door naar Grootschermer en vervolgens naar Ursem. Het wordt een “rondje” van draaien en keren als ik dat later op de kaart van de GPS zie, maar wel leuk om niet altijd het zelfde pad te nemen. Onderweg zag ik op een bepaald moment in de Beemster dat Nederland niet alleen zwart-bont vee in de wei heeft lopen, hier was van bont geen sprake. En ook het gras werd gemaaid langs de Koningspade in Hoogwoud, op zo’n manier gaat het wel super snel vooral als ik bedenk hoe mijn buurman vroeger nog met een paard en een maaibalk door het land kuierde, hier gingen links en rechts van de trekker een cyclomaaier naar beneden en volgas reed de trekker naar de andere kant van het perceel. Toen ik eenmaal weer thuis was vielen de bloeiende lelies erg op dus daar ook nog maar een plaatje van schieten en zo was de rit van vandaag weer teneinde na 113 km.

Geen opmerkingen: