24 oktober 2012

Bandenplakken langs de weg





Het werd vandaag toch nog weer een geslaagde dag, het ritje was niet ver maar wel ontspannen en met ervaring. Wat voor ervaring mag het deze keer zijn, heel simpel twee keer lek en twee keer de band in alle rust onderweg geplakt. Nou ja onderweg, de eerste was in Zuidoostbeemster, ik was daar “zomaar” even naar toe gereden en bij het weggaan liep het wat zwaar naar mijn gevoel en dat klopte, rechtsvoor was helemaal plat. Je kan dan meteen wel vervangen door de reserve maar hier had ik nog alle gelegenheid om rustig de band te plakken bij Tiny in de bijkeuken. Het is nooit een probleem om het lek te vinden en na reparatie kon hij er weer in. Oppompen en gaan met die”banaan”, dat ging ik ook, heerlijk over de Oostdijk maar bij Oosthuizen zag ik te laat dat er iemand mogelijk te diep in het glas had gekeken en de rest in onderdelen op het wegdek had geparkeerd en jawel hoor een paar honderd meter verder was de gang er weer helemaal uit. Ik zag een plekje langs de kant waar ik veilig kon staan en meteen weer repareren, er wacht niemand op mij dus alle tijd. Nu serieus zoeken naar het mogelijke glas en al snel had ik het stukje te pakken, een foto gemaakt van de glassplinter toen hij op mijn tas lag en ook één met dit stukje op mijn vinger om te laten zien hoe klein zo’n stukje “ellende” kan zijn. Even later kon ik weer verder en had meteen besloten om thuis straks nog wat onderhoud te plegen. Hoe en wat daar schrijf ik misschien een volgende keer weer over voor vandaag is het weer mooi geweest met z’n 81 km.

Geen opmerkingen: