22 oktober 2012

Deel 2 van vandaag




Het is allemaal goed gekomen, vanmiddag knapte het weer op en ben ik alsnog een rondje gaan “hobbelen”, punt is dan af en toe, “waar zal ik heen gaan” nee, niet van dat liedje van Pluto en de maan, gewoon een aardse bestemming. Laat ik voor de verandering maar even naar de “Zuidoost” rijden, net zo’n ritje. Als ik niet om zal rijden blijft het bij 80 km, maar ja, ik kan beter geen planning maken en ga voortaan maar gewoon van huis en zie dan wel waar ik uit komt. Zo ging het vanmiddag ook ongeveer, onderweg haalde ik een echtpaar in op een tandem, ik was ze al zo vaak tegen gekomen dus nu even inhouden en een praatje maken. Ze komen uit Sijbekarspel en fietsen alle dagen wel een stuk of stukje, ’t hele jaar rond, en over een heel jaar rijden ze toch zo’n 30.000 km. Zij is “stuurvrouw” omdat hij een olifant voor een mug aanzag en uit veiligheid leek het zodoende beter dat zijn vrouw letterlijk en figuurlijk het stuur in handen heeft. Na een aantal kilometers scheiden onze wegen en ben ik verder gegaan naar waar ik heen wilde. Tiny was naar de tennisbaan en zodoende was ik weer meteen op thuisreis, maar dan komt de eerste afslag en gelijk ben ik niet meer te houden, even een stukje om en toen reed ik richting Middenbeemster om later via De Rijp, Graft en Noordeinde in Grootschermer te komen en vandaar richting Ursem en de Obdammerdijk. Tom was druk bezig met de markiezen, schoonmaken en binnenhalen en Gerda was ergens aan de wandel volgens Tom met de kleinkinderen. Omdat mijn horloge aan een nieuwe krachtbron toe was wist Tom mij te vertellen dat er in Obdam een horlogemaker zat die dat wel kon “fixen”. Onderweg er naar toe kwam ik zus Gerda tegen met de kleinkinderen dus even stoppen enz. Aangekomen bij de bedoelde winkel bleek die op maandag dicht te zijn, door naar Opmeer waar ik ook nog zoiets wist, ook op maandag gesloten. Mijn besluit stond vast, door naar Medemblik, bij Betlehem de juwelier zijn ze vandaag wel open dat had ik gelezen op internet en inderdaad daar was ik met 5 minuten weer in het bezit van nieuwe energie voor het horloge en kon ik het laatste stukje naar huis vol maken waar de teller toch nog weer ruim 104 km aangaf.

Geen opmerkingen: