31 oktober 2012

Een leuk nuttig ritje





Het was weer een nuttige dag vandaag, eerst thuis de frituurpan met een paar blokjes bestemd voor de afwasmachine gereinigd en ik moet zeggen hij is weer als nieuw en dat zal hij voorlopig ook wel blijven, frituren is niet mijn grootste hobby en het schijnt ook nog ongezond te zijn. Maar met al die schoonmaak fratsen liep de klok toch al aardig door en ging ik pas tegen half 11 van start. Uit voorzorg had ik een paar mueslibollen meegenomen want als het vandaag knap weer wordt wil ik nog wel een redelijk rondje afleggen. Als ik vertrek is het nog zwaar bewolkt en nog voor ik het dorp uit ben moet ik al een tissue pakken om mijn bril weer doorzichtig te maken, de eerste regendruppels zijn gevallen, achteraf ook de laatste want verder bleef het droog en kwam de zon er steeds meer en meer bij. Ik was van plan om achter Alkmaar langs te gaan en dan richting Beverwijk enz. maar bij nader inzien leek het me veiliger om met minder kruisingen in dorpen enz. de koers enigszins aan te passen en ben ik via de Westdijk gegaan, bij de afslag naar Zaanstad, langs De Woude, naar de weg langs de Nauernasche Vaart om uit te komen bij Westzaan. Op een bepaald moment ging mijn mobieltje en vroeg Tiny of ik nog langs kwam, ze was in Oostzaan en er stond een fiets met een lekke band waarbij later bleek dat de binnen en buitenband vervangen moesten worden, nog een hele klus omdat het de achterband was maar het is allemaal goed gekomen. Op weg dus naar Oostzaan, omdat ik deze keer niet langs de molens zou gaan ben ik op de brug gestopt om even een foto uit deze richting te maken. Toen ik weer verder zou gaan kwam er een meneer op de fiets recht op mij af en stelde de vraag, “Kom jij uit Middenmeer” hierop kon ik bevestigend antwoorden, “En ben jij Koomen” inderdaad hoe is het mogelijk en dat “ver” van huis vlakbij “De Zaanse Schans” De man stelde zich voor als Cristianie en had mij in het verleden ooit al eens een keer gebeld over de grenspaal bij de afslag naar Winkel op de Westfriese omringdijk. Hij las geregeld mijn verhaaltjes op mijn blog, zodoende, daarnaast heeft hij ook nog familie in Middenmeer, Gerrit van Dok, mij niet onbekend, zo zie je maar weer dat de wereld klein is. Met wat afslagen links en rechts kwam ik in Oostzaan waar ik de fiets weer in orde heb gemaakt en ben daarna weer richting huis gegaan door “Het Twiske” en zo kwam ik weer binnen na precies 122 km in de volle zon en de wetenschap dat de dag nuttig en plezierig is geweest.

Geen opmerkingen: