08 oktober 2012

Het liep weer ietsje anders




De nieuwe week brengt weer nieuwe inzichten zou je denken, nou niet zoveel anders als alle andere weken op de drempel van de herfst, als eerste, de temperatuur wordt steeds iets lager, soms is er wat mist, soms regen en wind en zo komen we stapje voor stapje richting winter. Laten we daar het daar nog maar niet over hebben, vandaag viel zelfs al uit de toon, geen wind, geen mist, geen regen, maar gewoon een mooie nazomerdag. Ik ben vanmorgen van huis gegaan om bij één van mijn zussen wat boeken achter te laten op DVD en andere digitale “dragers”. Na wat tekst en uitleg zal het haar wel lukken om één en ander daar te plaatsen waar ze het wil hebben. Om dan meteen weer naar huis te gaan was me net iets te vroeg dus werd er na Zwaagdijk een stukje route aan vast geplakt en als je dan toch onder weg bent loopt zo’n route wel eens ietsje uit de hand. Globaal liep de route ongeveer als volgt. Zwaagdijk, Bobeldijk, Berkhout, Scharwoude dan langs de dijk richting Etersheim, Edam, langs de zeesluis, Volendam  waar net een bus werd gelost met Aziaten die de wereld nog steeds bekijken door de lens van, tegenwoordig, een digitale camera er werd weer driftig op los geklikt zag ik wel. Na Volendam richting Katwoude en daar onder de weg door naar Overleek en Ilpendam. Na Ilpendam door Purmerend naar Zuidoostbeemster en dan uiteraard even bij Tiny kijken, bakkie doen enz. enz. en dan weer verder op huis aan. Bij de oversteek van het viaduct bij Abbekerk zag ik op het bankje aan de ander kant een mede “lotgenoot ligfietser” zitten die leek weggezonken in gedachten over de ligfiets, het klopte inderdaad vertelde hij toen ik was gestopt, het was Ted de Lange, de man van de ligfietswinkel in Medemblik die tevens bootjes verhuurt. Ted was inderdaad aan het overdenken hoe ander mensen zouden denken over het nieuwe stuur wat hij had geplaatst op zijn ligfiets, zo zie ja maar de ontwikkeling gaat ook bij Ted gewoon door. Omdat ik afgelopen weekend nogal wat plakkers heb gebruikt op lekke banden van de kleinkinderen was mijn voorraad geslonken naar nog één stuks en dat in een periode dat lekke banden meer voor zullen komen door natte wegen en aan plakkende scherpe delen, dus hoogste tijd voor aan vulling. Ik ben zodoende meteen maar even afgeslagen naar Medemblik om bij Leo Smit de voorraad aan te vullen en vandaar het laatste stukje naar huis wat het totaal net 130 km heeft gemaakt.

1 opmerking:

Wim zei

Hallo Pé,

Mag ik vragen welk merk plakkers/"plaksel" je gebruikt?

Alvast bedankt.

Gr. Wim -de roetsende