09 oktober 2012

Rommeldag







Vandaag is het een z.g. rommeldag geworden, de voornemens waren heel anders, een flink stuk fietsen met dit mooie weer stond eigenlijk hoog op de programmering. Eerst maar naar Wieringerwerf om een cadeautje te kopen voor mijn jarige zwager, een draadloze muis, vrij simpel en omdat ik er zelf ook één wilde hebben zou ik er twee meenemen en dan hebben ze er maar één, stom, maar helaas. Omdat ik toch in Wieringerwerf was ben ik langs Dries en Nel gereden om een afspraak te checken maar dan zit je zo weer een tijd aan de koffie en kletsen over het wel en wee van het leven. Na de koffie ben ik richting Robbenoordbos gegaan en reed daar over de geasfalteerde fietspaden heel voorzichtig rond, omdat er door de gevallen bladeren moeilijk onderscheid was te maken van wel of niet op het asfalt blijven. Het is er intens stil, je hoort echt niets maar dat had tevens tot gevolg dat ik op een plek kwam die voor mij nieuw was en ook niet erg aantrekkelijk voor een Quest, het asfalt werd een heel smal paadje waar ik niet overheen ben gegaan. Keren en langs de zelfde weg terug naar de dijk waar ik de snelheid weer op kon voeren en richting Den Oever ben gegaan. Het was ondertussen al tegen half één en aangezien ik meestal van huis ga zonder extra voeding begon mijn maag dit aan te geven, de oplossing is dan vrij simpel dacht ik, bij de haven in Den Oever staat een viskraam, …… gesloten. Dan de tweede die amper een kilometer terug is te vinden bij het begin van de Afsluitdijk “Havenzicht” meen ik dat er op staat, nou havenzicht was er wel maar geen vis, gesloten. Dan begint het bijna een principe zaak te worden, hoe kom ik nu aan een gebakken visje, op naar Hippolytushoef daar weet ik ook een viswinkel. Zo gezegd zo gedaan en inderdaad deze was open en daar heb ik genoten van een heerlijk vers gebakken “lekkerbekje”. Verder naar de kop van het eiland waar langs het Wad heel veel planten uitgebloeid waren en een grote witte wollen deken als aanblik gaven met hun “pluizige zaadbollen”. Vervolgens over de “Korte Afsluitdijk” naar van Ewijcksluis dan richting Wieringerwaard en even stoppen om de Krakei aardappelrooier op beeld vast te leggen net als de door de wind scheef gewaaide boom om na slechts 63 km weer thuis te parkeren.

Geen opmerkingen: