15 oktober 2012

Zon in plaats van regen, maar het is wel nat






De eerste planning voor vandaag was even naar Friesland op en neer maar de zin ontbrak op dat moment vooral omdat de weermannen en vrouwen gisteren een slechte week in het hoofd hadden maar vanmorgen was dat allemaal al weer behoorlijk bijgesteld. Het was eigenlijk prachtig weer, veel zon met een niet onredelijk windje. Eerst maar naar Westwoud via Medemblik, Onderdijk en Wervershoof, bij Onderdijk aan het begin van het recreatiegebied is de gelegenheid om een leuke foto te maken. Verder naar zwager Arie en schoonzus Githa, de laatste is gevallen tijdens de wekelijkse gymoefening en viel daarbij met het hoofd tegen een verwarmingselement wat nogal wat beschadigingen opleverde, een flinke hoofdwond, een paar gekneusde ribben en een gebroken pols en dan ben je echt onthand. Ik ben na de gebruikelijk koffie verder gegaan naar de Obdammerdijk waar ik bij het opdraaien van deze dijk bij de eerste woning een opmerkelijke paddenstoel zag staan naar Noordhollandse, (lees Westfriese) begrippen, onder bij de voet van een boom, alleen de witte stippen ontbraken. Bij zus Gerda trof ik ook zus Ria aan en zo heb je een heel klein gedeelte van de familie weer eens bij elkaar, gezellig “bomen” over van alles en nog wat en daarna verder. Toen ik bij de fiets kwam bedacht ik dat ik de lekke band wel even hier had kunnen plakken dus alsnog de plakmaterialen te voorschijn gehaald en de band geplakt die ik even eerder had vervangen. Naar Middenmeer is dan nog maar amper 20 km en bij de 50 die al op de teller stonden werden het er in totaal net 70 km’s langs mooie wegen en paden.

Geen opmerkingen: