27 november 2012

Rekenen schept verwachtingen







Dinsdag, marktdag in Purmerend, vroeger een begrip voor elke agrariër in Noord-Holland maar vandaag is dat niet interessant meer, ik moet niet in Purmerend zijn en van de markt is niets meer over in de zin van veemarkt zoals dat vroeger was. Dat even terzijde, ik was met de fiets op pad en reed wel in de richting van Purmerend maar ben tijdig afgeslagen om even in de “Zuidoost” langs te gaan, een bakkie cappuccino gedaan en weer verder, of weer terug, net hoe je zoiets wilt noemen. Ik ging deze keer via Middenbeemster en ben via de Middenweg afgeslagen langs molen de “Nachtegaal” die wel opgebouwd zal worden maar wanneer blijft nog erg onzeker, vlot gaat het zeker niet. Later via Schermerhorn en de Oostmijzerdijk waar ik vlak voor Avenhorn flink in de ankers moest om niet, net voor een kruising, een amazone de schrik op het lijf te jagen. Het fietst overal heerlijk, schone wegen en geen of weinig wind, toen ik bijna in Aartswoud was heb ik, bij een blik naar links, geconstateerd dat er heel wat windmolens ( zwaaipalen volgens sommigen) in de polder staan die later van wat meer dichtbij en in de zon wel erg opvallend waren. Het laatste “prentje” in genomen vanuit de Quest op het fietspad langs de Alkmaarseweg, in de zon, wat is het leven toch mooi, ook na de 86 km van vanmorgen.


Nog een speciale vermelding voor rekenaars, gister was ik precies 7 jaar “Quest-rijder” “Velonaut” of hoe je zoiets ook wil noemen. In die 7 jaar heb ik één Quest “versleten” door een aanrijding met een auto. De kilometerstand was bij inlevering toen 54.206 km, mijn huidige Quest stond gisteren op 42.838 km dat brengt het totaal in die 7 jaar op 97.044 km dus per jaar gemiddeld 13.863 km. Als ik dan verder reken en denk en hoop dat ik onder deze omstandigheden 100 zal worden dan kan ik nog ongeveer 388.164 km vooruit, de tijd zal het leren, ik vrees dat het wel wat minder kilometers zullen worden maar één ding blijf ik als instelling houden, optimistisch blijven en wie weet.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hallo Pé,

Je blijft er zeker gezond bij als je alle dagen je rondje blijft rijden.

Groeten, Adri.