07 november 2012

Ritje over de vaste route






Het zit er weer op, een retourtje Middenmeer – Oudemirdum met een heel klein stukje omrijden werd het 1 km meer als gewoonlijk, 161 km. Vanmorgen was het eerst nog een beetje twijfelen, regen, dichte motregen, hoe dan ook het gaf een moment het idee dat het niet verstandig zou zijn om te gaan. Na een korte overweging en een beetje mezelf porren om toch maar te gaan is het inderdaad zo ver gekomen, op naar Oudemirdum. Ik kan hier eigenlijk heel kort over zijn, het “vloog” er over. Wat wil je ook met zoveel wind schuin van achter, in Oudemirdum zat Bianca netjes languit met haar been. Koffie en kletsen en tegen de tijd dat Thimo en Fleur uit school komen help ik even met tafeldekken waarna de jeugd arriveert en dan leeft alles weer op. Als ik weer op ga stappen komt Fleur met haar fototoestel, “Ik wil nog een foto maken van de Quest maar opa mag er wel bij hoor” de tweede foto moest voor het huis op de weg worden gemaakt en beide resultaten heeft Fleur gemaild en uiteraard moet er één van de twee op mijn blog, bij Bianca zijn nogal wat vogeltjes die zich tegoed doen . Als je Oudemirdum verlaat kom je langs een prachtige bomenrij die het geheel wat leuker aankleed. Ik heb terug alles tegenwind dus extra oppassen, Op de Afsluitdijk komt er nog een moment een waterig zonnetje achter de wolken vandaan, verder verloopt de hele rit zonder problemen en ben ik na 161 km weer binnen.

1 opmerking:

Gerrit zei

Echt een mooie Laan met bomen.