26 november 2012

Voor de regen weer binnen




Hoe is het mogelijk, gisteren storm en guur weer en vandaag is het bijna windstil. Niet helemaal maar vooruit zo’n beetje noemen we niet op, het was weer “fietsbaar” weer.  Eerst even in de “bakkerij” aan het werk, ik bak voor Tiny af en toe glutenvrij brood, meestal rozijnenbrood en nu een keer een notenbrood met walnoten, hazelnoten en palmpitten een proef die geslaagd is als ik het resultaat bekijk. Dit brood werd “geboren” toen ik een klein rondje maakte met de Quest, niet ver, maar gewoon even de benen strekken en zorgen dat ik rond 12 uur, half 1, weer thuis zal zijn om het brood uit zijn benarde positie te halen. Het rondje ging via Wervershoof naar Zwaagdijk even bij zus Margriet langs en later bij Zwager Gerrit en zijn allerliefste Marian. Op de Zwaagdijk stonden een hele groep mannen en vrouwen van het Hermandad, samen sterk om automobilisten die zondigden tegen alle mogelijk “verkeers gebreken” met een schriftelijke bevestiging weer verder te laten rijden. Ondanks dat ik op de rijbaan reed en niet op het fietspad had men deze keer totaal geen aandacht voor mij in de Quest, mogelijk beginnen ze te leren van voorgaande keren dat ik ze heb gesproken. Ik ben de Zwaagdijk uit gereden richting Wognum en zag bij de afslag naar de Zomerdijk dat het molentje wel een heel speciale aanblik gaf net als de koeien die wel in de loopstal verblijven maar de maaltijd “buiten op het terras” gebruiken zoals de beelden laten zien. Het ritje was al na 57 km afgelopen, maar hiermee bleef ik wel de regen net voor want toen ik binnen stond vielen de eerste druppels.

1 opmerking:

Mark zei

questie van net op tijd dus