24 december 2012

IJdelheid, geen goede eigenschap ?????


 
IJdel, ja ik ben het ook een beetje, ik moet het eerlijk bekennen en onder deze omstandigheden hoop ik het nog jaren te blijven. Het vorige ”stukje” wat ik op mijn blog had geplaatst ging voornamelijk over hoe iemand in de hulpverlenende sector vaak ten onrechte in de verdomhoek zit. Maar uit diezelfde hoek komen ook andere reacties en mede daardoor voel ik me “gestreeld”. Het is een reactie die ik uit de commentaren op “facebook” heb geknipt en die maken me toch wel een beetje, nou ja beetje, eigenlijk gewoon hartstikke ijdel. Bij de Oliebollentocht, aan het eind van deze week, zal ik schitteren door afwezigheid maar ik wens alle deelnemers een goeie rit zowel heen als terug en een goede raad, wees zuinig op jezelf en anderen dan komt alles goed, met de Kerstdagen en ook in 2013.

4 opmerkingen:

Wim zei

Hoi Pé,

Mijn moeder is ook van '40 en mijn vader is van '32. Ze fietsen niet zoveel als dat jij doet, maar ze hebben nog steeds een eigen zaak en werken nog 5 dagen per week.
Volgens mijn ouders moet je gewoon door blijven gaan en niet stil gaan zitten. Zo te lezen is dat ook wel jouw motto.

Ik wens jou ook een goede Kerst en een fijne jaarwisseling.

Groets, Wim

De Bobslee zei

Hallo Pé,

Je hoeft je nergens voor te schamen, je mag best trots en ijdel zijn. Er zijn er heel veel die eigenlijk een voorbeeld aan je zouden moeten nemen. Bij mij op het werk zijn er zat mensen die veel jonger dan mij zijn ( ik ben 52) die het normaal vinden om de afstand van minder dan één kilometer naar het werk gemotoriseerd af te leggen! Die kijken mij dan aan of ik gek ben om mijn woon-werk afstand te fietsen.
Nee, gewoon lekker bezig blijven op deze manier, dan kun je er nog zeker een groot aantal jaren aanbreien!
Prettige dagen, en groeten, Adri.

Gerrit zei

Ik sluit me helemaal bij de vorige sprekers aan Pe en ik kan alleen maar hopen dat ik nog hetzelfde kan doen als jij wanneer ik jouw leeftijd bereikt heb.

Fijne feestdagen

Corn-Dolly zei

Je mag best trots zijn Pe, niks ijdel aan.
Goed voorbeeld goed goed volgen.

Als je er beter door voelt kan ik wel wat glans wegnemen hoor!
Wat dacht je van Jan Geel? Trouwens de sportieve prestaties van Wim Schermer mogen er ook zijn.
Deze man (of is het manneke? ;-)) ken ik ook. Hij ligt niet maar zijn prestaties staan wel. Wat dacht je van 10000 km fietsen.....in 26 dagen.
De Tour de France? Die fietst hij nonstop in een paar dagen.
http://www.joopvanbeek.nl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=31&Itemid=26
Maar ja, hij is dan een jonkie he?...van '42