22 januari 2013

"Het ei van Columbus"



Zou dit het zijn, het z.g. ei van Columbus, de tijd zal het leren. Al verschillende keren heb ik op soms minder sympathieke wijze kenbaar gemaakt dat de zoveelste o-ring weer gesneuveld was maar nu schijnt het volgens Ymte zoals hij het zei : “Een kettingwiel met o-ringen voor het leven” Vorige week bij één of ander ritje kwam er weer wat meer geluid onderuit de fiets dan me lief was, dus thuis even een nieuwe o-ring plaatsen en alles was weer geruisloos. De gesneuvelde o-ring had het zo’n 3.000 km volgehouden dus niet slecht. De nieuw geplaatste deed het heel wat slechter, ’s morgens van start nog met het idee, “wat is ie weer stil” maar na een 50 km was die illusie weer helemaal over, het zelfde geluid als een paar dagen geleden. Weer vervangen en toen meteen maar een nieuwe besteld, ik had al een keer gehoord dat de nieuwste creatie echt goed was dus wat let je om daar ook kennis mee te maken. Bovendien maakte Kees van Hattem me ook nog een keer wakker om het te proberen en Matthijs fietst er ook al een tijdje mee dus aan de bak. Ondertussen heb ik met de laatst verwisselde o-ring alweer een aantal ritten gemaakt en die leeft nog steeds en is geruisloos dus zodra de huidige de geest geeft heb ik de “Super” versie van het kettingwiel in huis, ijzeren tandwiel en twee dikke o-ringen vormen dit tandwiel wat er zeer solide uitziet.

1 opmerking:

stradaatje zei

Ziet er in elk geval héél degelijk uit ! Gewoon te bestellen in Dronten ?