28 januari 2013

Klittenband ophalen


Het was vanmorgen heerlijk zonnig en dan ga je meteen weer plannen maken, welke kant ga ik op. Ik moet nog wel een keer even naar Wim om een stuk klittenband, je hebt het zelden nodig maar als het weer zover is ben ik er doorheen dus als het zo uit komt op naar De Woude. En net als altijd, als ik ga is dat niet standaard heen en terug, nee dan moet er een ritje van gemaakt worden wat “rondje” kan heten. Zo tegen half 11 stond ik in het andere “pak” en ben ik meteen maar richting Zuidoostbeemster gereden want dan kom ik met een omweg bij Wim op De Woude terecht. Dus op naar Tiny, ze schrok wel een beetje van mij, al een tijd niet gezien en dan is ie er zomaar weer. Wat bijkletsen en na een hapje en een drankje weer door, Tiny ging tennissen met haar clubje, de buitenbaan is weer sneeuwvrij dus het kan weer. Via de Purmerenderweg naar het fietspad langs het Noordhollandskanaal en dan richting Oost en West-Graftdijk, dan nog een paar kleine bochtjes en je zit zo op De Woude. Wim was druk doende in zijn laboratorium/werkplaats ik weet niet waar het ‘t  meest op lijkt, alle technische materialen zijn bij de hand en de banden voorraad is eveneens in ruime sortering voorradig, alle soorten en maten zijn ruim aanwezig en er werd net weer een nieuwe band om de velg gelegd, nu een spijkerband en als de buitentemperatuur weer op het juiste niveau is gaan de rolproeven weer verder met de pendel. Ik heb mijn bestelling kenbaar gemaakt en even later was ik voorzien van beide soorten klittenband, zowel de lusjes als de harige strip is weer beschikbaar mocht ik het weer nodig hebben. Na de oversteek van de Markervaart was het bijna alles voor de wind richting Middenmeer. Onderweg ben ik nog even bij Tom en Gerda aan geweest en heb daar koffiegedronken waarna het laatste stukje naar huis snel werd afgelegd, het is dan ongeveer even aandrukken om daarna weer te remmen, je bent zo weer thuis wat vandaag na 106 km het geval was.

Geen opmerkingen: