03 januari 2013

Met beide benen weer op de grond






Op de eerste plaats alle mensen bedankt voor de reacties op het “verslag” van gisteren.

Vandaag was het weer een klein rondje in de omgeving gewoon omdat ik er “weer dik aan toe was”, even ontspannen in dit zonnige weer in een januarimaand zonder vorst of sneeuw. Eerst richting de Obdammerdijk waar ik een gesloten deur vond dus dan maar het rondje verleggen door om “De Waard” heen te rijden en dan loopt het zomaar nog weer op, ik bedoel de kilometers. Niet dat dit een flinke afstand werd, nee een buurtritje zou je het kunnen noemen, slechts 63 km. Opvallend als je er aandacht aan geeft is de brug die Matthijs ook al eens heeft genoemd, hij is net nieuw en ligt als een boogbrug in de weg waardoor je nooit verkeer van de tegenover gestelde richting aan kan zien komen en dan kan het mis gaan. Ik zag gelukkig de bestelbus aankomen en ben gestopt en maakte deze foto waarop geen enkele bestelbus is waar te nemen omdat hij achter de “bergbrug” in mijn richting komt. Het was heerlijk zonnig weer en omdat ik alle tijd had ben ik ook weer gestopt bij de “Grenspaal” van de vroegere waterschappen, “De Vier Noorderkoggen” en “Drechterlandt”. Een hele poos geleden heb ik iemand ontmoet in de Zaanstreek die al eens een keer opzoek was geweest naar deze “Gedenknaald” maar hem toen niet kon vinden. Ik heb er ook nog een foto bij van de fietsknooppunten routes, de paal staat dus bij fietsknooppunt 68. Gewoon een stukje fietsen en je kan hem niet missen. Naar huis was toen nog maar amper 10 km waar de dagteller vandaag niet verder kwam dan, de al eerder aangegeven, 63 km.

1 opmerking:

Kees van Hattem zei

Dag Pé. Vanaf de kant van de Lagehoek is het zicht net zo slecht. Groeten Kees.