17 januari 2013

Niet gepland






Weer zo’n dag dat alles anders loopt als gepland, niet verkeerd laten we dat voorop stellen. Eerst het “beddengoed” in de was en buiten aan de lijn, kan het mooi droog vriezen hoop ik. En daarna een klein rondje met de fiets en dan weer naar huis, alles eventueel strijken en opruimen. Maar ja als het lekker gaat is het moeilijk om te stoppen, ik heb het niet meer over de was, begrijp dat goed, maar het is weer die fiets. Eerst de Alkmaarseweg uitrijden en dan, ja dan begint het gedonder al, zal ik het doen of toch maar niet. De wil was goed maar het vlees is zwak en zo reed ik richting Hoorn om vervolgens de dijk langs het IJsselmeer te blijven volgen naar Enkhuizen onderweg ben ik gestopt om het beginnende beetje ijs in beeld te krijgen, het is nog niet de moeite. Mijn zwager Aad vroeg  me gister nog of ik al mensen op de schaats had gezien ergens in N.H. nergens is de minste vorm van schaatsen waar te nemen. En als je dan het water op het IJsselmeer bekijkt is dat begrijpelijk ook, het moet eerst nog een tijdje wat strenger vriezen. Het was echt weer een heerlijk ritje, het z.g. H.E.M. rondje later door Enkhuizen en vervolgens verder over de dijk naar Medemblik. Op het randje van de polder viel “De Ambtenaar” op omdat het een eenling is tegen de blauwe lucht en verder weinig vertier in de naaste omgeving. Thuis gekomen zag ik dat de teller op 93 km was blijven staan en dat de was ondertussen droog was gevroren.

1 opmerking:

Cees zei

Dag Pe. op Wieringen zijn er 2 natuur ijsbanen open. De 3e hofmanshaven en het ijsselmeer zal ook niet lang meer duren. Op texel waren gister sommige ijsbanen open. groet Cees