18 februari 2013

Hoe grillig kan het weer zijn






Het is er eindelijk weer een keer van gekomen, de eerste keer in 2013, retourtje Middenmeer – Oudemirdum. Ik had het al een aantal weken in mijn hoofd dat het de hoogste tijd was om weer even de dijk over te snorren en vandaag was het dus zo ver. Onderweg bedacht ik dat er toch wel erg weinig jeugd richting school fietste vandaag, om even later te beseffen dat het i.v.m. krokusvakantie wel stil zal blijven langs de fietspaden. Onderweg op de dijk kwam ik niet één wandelaar, fietser of brommer tegen, te koud of wat dan ook iedereen bleef in of op de verwarmde stal. Aangekomen in Oudemirdum was de hele familie aanwezig, Siebo moest venmiddag naar zijn werk, een boot die verplaatst is van Makkum naar Amsterdam en vervolgens naar Harlingen waar hij verder afgebouwd zal worden, voorlopig onder de naam “Dream” maar de echte naam is nog afgeplakt en zal t.z.t. wel bekend worden, een bootje van 99 meter lengte en bestemd voor iemand uit Rusland die zich onder de 10 rijkste mensen der aarde mag rekenen. Siebo heeft zodoende overdag af en toe vrij omdat zijn werk wat wisselend is en daarbij kan hij verder met de opbouw van het vernieuwen van hun zomerhuisje dat aan het einde van het seizoen vervangen gaat worden en alles samen met zijn vader, getekend en uitgevoerd van de eerste tot de laatste schroef, ik sta alle keren versteld van zijn werklust en twee rechterhanden, geweldig. Thimo en Fleur waren uiteraard ook thuis van school en zo zaten we onder de middag met het hele gezin aan de warme maaltijd door de tijdelijk wisselende werksituatie van mijn schoonzoon. Toen ik weer op weg was naar Noord-Holland was het nog steeds somber weer, geen zon te zien en dan te bedenken dat we het afgelopen weekend van de zon hebben genoten op het strand van Zandvoort, de eerste dag redelijk weer, de tweede dag heerlijk zonnig over het strand lopen en vandaag somberheid van vroeg tot laat. Bij het monument maakte ik een paar foto’s over het Wad en over het IJsselmeer maar de horizon ging in beide richtingen onder en over in somberheid zonder onderscheid tussen water en lucht. De afstand voor vandaag was 160,72 km met een gemiddelde van 31,7 km p/u, het wordt weer wat “dragelijker”.

3 opmerkingen:

De Bobslee zei

Hallo Pé,

Dat is toch wel een zeer respectabel gemiddelde over die afstand! Je bent nog goed in vorm als je dat nog kan, er zijn er zat jongere die je dat niet nadoen!

Groeten, Adri.

Pé Koomen zei

Hoi Adri,
Bedankt voor je reactie maar het moet in de loop van het jaar toch nog aanzienlijk sneller kunnen, een jaar of 4 geleden ging het een keer heen en terug in 4 uur over deze afstand, dat zal altijd wel voor mij de topper blijven maar de hoop nooitopgeven dan komt het allemaal goed.
Gr.Pé

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Gewoon de F-lites eronder, en achter de Super Moto, en je gemiddelde is zeker 4-5 km hoger met dezelfde inspanning. Groeten Kees.