06 maart 2013

Tuinen met onderbreking





De dag begon vandaag zonder zon, tenminste niet als “koperen ploert” zoals dat gisteren wel het geval was maar het werd toch een prima fietsweertje. Ik had de moed bij elkaar geraapt om ook een keer iets aan de tuin te doen en daar is heel wat voor nodig en gelukkig had ik al die energie op het juiste moment voor handen. Het zou dus een tuindag worden maar gelukkig werd ik zo vaak aangesproken en heb ik staan kletsen dat ik er geen brood meer in zag om verder te gaan, de rest later maar weer. Eerst buurvrouw Nel, vervolgens Jeffrey en Wendy toen overbuurvrouw Trees en op dat moment kwam ook buurman Simon nog om de hoek, het is gezellig op een dorp neem dat maar van mij aan, maar al met al schoot ik geen donder op en vond het wel een goede rede om er maar mee te stoppen. Zo rond 11 uur was de ergste rommel opgeruimd en ging ik toch maar weer een rondje maken met de Quest. Ik was al een tijd niet meer in “t Twiske” geweest dus laat ik daar maar een keer langs gaan. En als ik dan ga is het “jammer” genoeg vaak met een omweg, deze keer ging het via wat omwegen langs en door “de Zaanse Schans” om iets verder af te buigen naar Oostzaan, even een bakkie doen bij Patricia die thuiswerk had en haar moeder Tiny, wel meer genoemd in mijn verhaaltjes, ze was oppas oma dus twee vliegen in één klap. De zon was er af en toe heel even bij maar lang niet zoals gisteren. Na vertrek ben ik via “Het Twiske” gegaan waar een enkele fietser en wandelaar rondzwierf. In één van de bochten moest ik flink afremmen, er liepen daar twee heren dus netjes de weg volgen en geen bochten afsnijden. Eén van de mannen zei iets waarop ik ben gestopt en dan ontstaat er meteen een gesprek over zo’n groot geel “geval”, de kleur is opvallend en de snelheid is hoog dat hadden de mannen al bekeken op afstand. Even een foto maken na het gesprek en weer verder de laatste kilometers naar Middenmeer, ik moest eerst even naar de garage lopen om te kijken hoe erg of het vandaag geweest is, 119 km ’t kon beroerder vooral als het met tegenzin zou zijn en dat is het nog steeds niet, een volgend dagje tuinen mag wat mij betreft wel weer op zo’n manier verlopen.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Mooie hollandse plaatjes!

Groeten, Adri.