16 april 2013

Even een "bakkie" doen met een extra'tje





Weer een dag met plezier een rondje afgelegd, gewoon even “op” naar de “Zuidoost” en weer “neer” met een omweg. Ja als het lekker gaat weet ik soms niet van ophouden en vandaag was weer zo’n dag. Zo rond half 10 gaf Tiny door dat zus Lucy vandaag zou komen en dat Kees haar zou brengen, oké dan kom ik ook even om een bakkie dus omkleden en op naar de koffie. Het zal zo rond kwart voor 11 – 11 uur zijn geweest toen ik aankwam en nog juist de auto van Kees het pad af zag rijden, die heb ik dus niet gesproken maar verder was het er gezellig en de koffie was heerlijk. Zo rond half 12 ben ik weer opgestapt om mijn fiets thuis te brengen en dan slaat de twijfel weer heel even toe, ga ik linea recta naar Middenmeer of zit er een extraatje in. Gelukkig er zat iets extra’s in, dus linksom en via Purmerend naar Ilpendam en daar afslaan naar Overleek, het zoeft erover de wind lijkt wel flink aangewakkerd en komt heel gunstig van achteren. Binnen de kortste keren ben ik bij de afslag voor fietsers naar Broek in Waterland, even gericht tussen de smalle doorgang sturen en op naar dit kleine dorpje waar ik nog wel even een foto heb gemaakt van de kerk, een statig monument. Als ik de gang er weer flink in heb ben ik snel in Monnickendam en neem daar de afslag naar Katwoude, weer heerlijk langs de dijk van het IJsselmeer richting Volendam. Op “de Dijk” in het palingdorp is het druk en dan moet ik even heel kalm aan, geen probleem want bij de visboer was ik toch al van plan om te stoppen en een bak kibbeling te nemen, heerlijk daar knapt een mens weer van op. Een tijdje staan kletsen met een meneer uit Schotland en zijn zoon die vol interesse de Quest bekeek en vragen stelde. Ook de nodige “statie portretten” zijn weer gemaakt en zullen t.z.t. in de meeste Aziatische huiskamers weer de nodige verhalen opleveren, maar goed de kibbeling smaakte prima en ik kon de weg weer vervolgen met de hand aan de rem want af en toe bestond de weg volledig uit kruisende wandelaars vooral als er net weer een buslading was “gelost”. Via Edam en verder langs de dijk naar Etersheim, Schardam en Scharwoude kwam ik weer op de min of meer vaste route via Berkhout en Bobeldijk naar Middenmeer waar de teller 116 km aangaf en ik niet alles droog heb af kunnen leggen omdat er een heel licht buitje langs kwam.

Geen opmerkingen: