16 mei 2013

De echte polder is niet meer



 
Het is vandaag een dag geworden zonder fietsen, een bijna, nee zeg maar een zware opgave om de hele dag in huis door te brengen, maar ik ben er door gekomen en voel me nog steeds goed. Al een paar keer, als ik ’s avonds over de A7 reed langs het Agriport gebied, zag ik hem staan, de verlichte boortoren net voor het kassencomplex aan de Oostlanderweg (vroeger was dit het laatste stuk van de Oudelanderweg)en dan is het niet zo’n kunst om zoiets vast te leggen. Men gaat hier naar 2,5 km diepte voor warmwater voor de kassencomplexen om de energierekening straks met zo’n 14% naar beneden te krijgen. De tijd zal het leren maar het beeld zoals ik dat als jochie had van de Wieringermeer gaat steeds meer verloren, de rode daken en groene velden, het enige wat blijft zijn de rechte polderwegen waarover het in doorsnee goed fietsen is met een velomobiel, weinig bochten en supersnelle trajecten voor de Quest.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja Pe,
ik was twee weken terug weer eens in Middenmeer (met de Quest)
Er is en boel veranderd.
Fietste je vroeger 's nachts door de polder naar huis, was het enige licht dat je zag de vuurtoren van Den Helder.
Nu kan je een boek lezen.

Groet

Martin