07 mei 2013

Een rit als vanouds









De volgende zomerse dag begint vandaag al weer vroeg, geen wolkje te bekennen en een prettige temperatuur, zou het echt zo door blijven gaan ?  We zullen wel zien maar dit hebben we alvast. Nadat ik binnenshuis wat heb “gerommeld” bedenk ik dat ik Kees van Hattem maar eens moet gaan bellen, misschien kunnen we samen een rondje maken. Het is een schot in de roos, Kees stemt meteen in met het voorstel en ik ga me omkleden en zal richting Heerhugowaard gaan. Bij Kees en Marian aangekomen eerst een bakkie koffie en dan gaan we op stap, Kees gaat voorop en zal de route bepalen. We gaan weer over wegen en paadjes waar ik, voor zover ik me kan herinneren, één keer eerder heb gereden. Via een hele serie binnen weggetjes die me doen denken aan het z.g. “Braamstruikesebinnenpad” komen we steeds meer in de buurt van Bergen aan Zee. Hier is het even zoeken naar het fietspad door de bossen en duinen richting Schoorl maar uiteindelijk komen we er. Onderweg stoppen we even bij de houtstapel die er ligt van de bomen die zijn gekapt nadat ze zo goed als dood waren gegaan door de bosbranden van een paar jaar geleden. Het is een prachtig rondje en via wat zij en omwegen komen we weer richting Noordhollandskanaal. Het is de bedoeling om via de nieuwe vlotbrug over het kanaal te gaan, Kees had van iemand gehoord dat het nu voor elkaar was en dat de passage vlot is te nemen. Maar ja dan komen wij met onze “gele bananen” voor een bord wat niet veel goeds laat zien, omrijden via de vaste brug bij Schoorldam en verder niet meer hier in de buurt komen. Als we bij de brug zijn zien we de rose Quest van “De Muis” staan, dan maar even aan de kant en koffie “scoren” als we net zitten komen ook de ouders van Yvonne aanlopen dus we zitten met 5 personen en de hond Astra voor het etablissement waar Yvonne haar werk heeft. Na de koffie gaan we weer verder richting Heerhugowaard en Middenmeer, in de buurt van Oudkarspel gaan we ieder een kant op en zien elkaar t.z.t. wel weer, Kees naar “De Waard” en ik naar Middenmeer waar de eindstand is bepaald op 110 km voor vandaag, een prachtige rit samen met Kees door weer eens een andere omgeving.

Geen opmerkingen: