24 juli 2013

Hoorn-Enkhuizen-Medemblik





Het feest is weer voorbij en alles gaat weer zo’n beetje zoals het meestal gaat, in huis even dit en dat doen en dan een rondje maken met de Quest. Het is al na de middag als ik denk dat het zo ver is, laat ik vandaag maar weer eens een keer het HEM-rondje maken en meteen kijken of de “vuurtoren” op de dijk bij Oosterleek nou echt geel is, of is die journalist een beetje “kleurendoof”. De zon komt er af en toe bijna door maar het blijft bij proberen en echt helder is het zeker niet er hangt een nevel boven het IJsselmeer en de zeilbootjes zijn lang niet helder in beeld te krijgen. Als ik het bewuste punt nader zie ik dat er bezoek zit op het “Oma Mia bankje”, ik stap uit en ga een foto maken vanaf de waterlijn, inderdaad weer van deze “toren”, er is in het dorp Oosterleek en diverse dorpen in de omgeving dusdanig aan de boom geschud dat Rijkswaterstaat en de gemeente weer op hun eerder besluit terug zijn komen om de tekst weer terug te plaatsen, t.z.t. zal het weer worden aangebracht.

OOSTERLEEK - "De zon zou ons niet kunnen schelen, lief, als zij niet onderging". Dat is het gedicht dat onder de verse laag verf is verdwenen die Rijkswaterstaat (RWS) onlangs in het kader van onderhoud aanbracht op de vuurtoren aan de dijk langs het Markermeer vlakbij Oosterleek. De tekst komt weer op de vuurtoren terug, zo is na de nodige actie vanuit dorp en omgeving besloten.

Als ik een foto heb gemaakt wordt er geroepen vanaf het bankje  “Wij mogen er ook wel op” en gevolgd door “Hoi Pé” en wie zit daar op het bankje Ron Dekker, één van de drie motorrijders die een rustpauze hebben ingelast op het “Oma Mia bankje” Ron geeft de voorkeur aan de motor boven zijn “Gouden Koets” zoals zijn Quest is gedoopt. Ik heb mijn weg weer vervolgd richting Enkhuizen en langs de buitenkant weer naar de dijk richting Andijk en zo door naar Medemblik, in Onderdijk passeer ik mijn overburen die beiden met de E-bike wat erg ver van huis zijn naar mijn idee maar dat hoor ik t.z.t. wel weer. Door Medemblik op naar de polder en dan richting Middenmeer wat op de teller net 91 km opleverde.

Geen opmerkingen: