11 juli 2013

Koud in de "zomer"








Ik ben alweer een hele tijd thuis maar als ik nu buiten kom is het toch heel anders als vanmorgen. Ik vond het koud en daardoor ben ik eerder richting huis gegaan als ik van plan was. Misschien heeft de route er ook mee te maken gehad ik weet het niet maar nu schijnt de zon af en toe en heb ik ondertussen het grasgemaaid en ondervonden dat het heerlijk weer is. Van huis dus richting het Noorden, misschien wel naar Den Helder was mijn eerste idee maar het liep heel anders. Richting Slootdorp en dan via de DenOeverseweg verder.  Op deze weg kom je weinig verkeer tegen en alles is rustig, links en rechts bomen en zelfs van de wind merk ik weinig, achtereenvolgens kruis ik de Wierweg, Schelpenbolweg, Klieverweg en als laatste de Hippolytushoeverweg om dan het Robbenoordbos in te rijden. Aan het eind kom ik uit op het fietspad langs de A7 en linksom fiets ik verder naar Den Oever. Ik neem dan de buitenkant langs het Wad en daar voelde het gewoon koud aan, zodra het mogelijk was ben ik binnendoor gegaan langs het “Museum Jan Lont” al fietsend werd ik niet warm en besloot aan het einde via de Quarantaineweg en de korte Afsluitdijk naar Anna Paulowna te gaan en dan via Oudesluis op naar de Westfrieseomringdijk voor Schagen dus linksom. Als ik de omringdijk achter me laat ben ik vlak bij Kolhorn en neem de weg naar de polder over het sluisje rechts en meteen links de Kolhornerweg uit rijden. Erg opvallend waren de bloeiende aardappel percelen in wit en af en toe meer en minder rose . Toen ik thuis kwam ben ik nog even langs de visboer gegaan en ik kan jullie verzekeren, de kibbeling was heerlijk vooral na 60 km.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Pé, het was echt koud vandaag. Ik heb gefietst met schuimkap. En ik was blij toe.