15 juli 2013

Wat is het leven mooi in de zon







Zomer in Zeeland is/was  een heel leuk liedje maar vandaag hebben we zomer in heel Nederland en dat zegt alles. De hele dag zon en weinig wind, wat wil je nog meer. Mijn ritje van vandaag had een doel, komt zelden voor maar nu was het een keer raak. Eerst even naar Zuidoostbeemster en dan door naar Oostzaan nog heel even bij familie langs en kijken hoe Boris oefent voor de komende tijd. Het deed me goed daar even aan te gaan en na de koffie weer verder, ja wat is verder als je al 55 km van huis bent. Ik had besloten om maar richting Amsterdam te gaan en dan afbuigen naar de dijk langs het Markermeer en later IJsselmeer. Het gaat allemaal zonder problemen en samen met de GPS en de fietsbordjes kom ik al snel in achtereenvolgens Zunderdorp, Ransdorp, Durgerdam en UItdam, heerlijk fietsen, alleen jammer dat ze net bezig zijn om hier en daar wat teer op de weg te gieten en daar split overheen te gooien, niet echt mijn lievelings traject maar ik rij er nu eenmaal en zal toch verder moeten. Als ik bij de splitsing kom lijkt het me ook nog wel leuk om even over Marken te gaan en aan het eind bij “Het Paard” de afslag te nemen en linksom terug te rijden. Onderweg bedacht ik dat ik liever niet tussen al die toeristen langs de haven wil en neem de eerste de beste afslag om binnendoor en zo om de drukte heen te gaan, geweldig , probleemloos  snor ik weer over de dijk richting Monnickendam en zit al snel op min of meer bekend terrein. Bij de afslag rechts aanhouden en via Katwoude naar Volendam, daar ontkom ik er niet aan om tussen de vele buitenlanders door mijn weg te vervolgen, die paar honderd meter moet dan maar en geeft geen problemen. Als ik in Edam kom moet ik via de ophaalbrug om mijn weg te kunnen vervolgen richting het noorden, bij Scharwoude verlaat ik de dijk en ga via mijn vaste route door Berkhout en Bobeldijk verder. Na Bobeldijk neem ik een stukje van het Keern wat mij richting Zwaagdijk en Wognum brengt ik ben n.l. nieuwsgierig hoe ver men is met de rotonde naast het viaduct op de kruising naar Nibbixwoud en Wognum. Het schiet al aardig op en het zal een hele verbetering zijn als dit klaar is. Het laatste stukje naar Middenmeer is zo “gepiept” en als hij weer binnen staat geeft de teller 155 km aan.

Geen opmerkingen: