05 augustus 2013

Rondje om met één afwijking







Wat een zomer hebben we toch in 2013, iedereen was van mening dat mooie zomers alleen “vroeger” nog voorkwamen maar dit jaar bewijst wel dat alles mogelijk is. Misschien ook wel door dat mooie weer ben ik vandaag weer rondje om gegaan, slecht één kleine afwijking in de ronde, deze keer niet via Emmeloord maar direct na het gemaal bij Lemmer naar het fietspad achter de dijk richting Urk. Maar voor het zo ver was eerst naar de familie in Oudemirdum. Bianca hoorde al een geluid wat ze niet alle dagen hoorde en zag mij dus om de hoek verschijnen met de Quest. Altijd gezellig als je daar komt, ook al was het gisteren en vandaag toch een mindere dag, weer wat meer pijn en dat sloopt je gewoon, maar is sta alle keren versteld van haar opgewekte instelling echt 100% haar moeder. Thimo heb ik gevraagd of hij me uit kon leggen hoe ik boeken van een DVD of stick via pc of laptop op een ipad kan zetten. Dat was niet tegen dovenmansoren gezegd want ik moest meteen mee naar zijn nieuwe bureau waar alle apparatuur voor handen was en waar ik tekst en uitleg kreeg in woord en beeld, geweldig zo’n klein opdondertje maar laat hem maar lopen. Deze keer koffie met een heerlijk vers vruchtengebakje ter ere van weet ik wat en omdat het lekker is zei Bianca. Na het tweede bakkie heb ik weer aanstalten gemaakt om te gaan en meteen kreeg ik het gevoel dat het over Lemmer ook leuk zou zijn dus meteen rechtsom richting de andere dijk al is dat nog heel ver weg. Voor ik in de fiets zat eerst nog even en foto maken van het “spul” al moest Bianca haar linkerarm oppakken met haar rechter en zo bij Fleur op de schouder leggen, “ ’t Is wat omslachtig maar het gaat” zei ze.  En dan richting Nijemirdum enz. op naar Lemmer net als ik boven ben bij de brug gaat de slagboom naar beneden en moet ik even wachten. Verder door Lemmer gaat als de bekende trein en als ik na het gemaal de dijk op zoek en over het fietspad kan rijden richting Urk is alles op en top, karren maar. Op een bepaald moment kom ik tot de vaststelling dat er zeker op 10 of meer plaatsen water uit het IJsselmeer wordt gepompt door boeren uit de NOP, wel lastig met al deze springschansen op het fietspad. Als Urk inzicht komt weet ik dat de Ketelbrug ook niet ver meer is. Door Urk gaat wat rommelig maar ik kom weer op de dijk voor het vervolg tot aan de Ketelbrug. Onder de brug maak ik nog een “vreemde” foto van de constructie en verder gaat het weer richting Lelystad en dan op naar Enkhuizen. Eerst nog een soft-ijsje in de “Haringstad” en dan op naar Middenmeer , net een rondje op deze manier van 210 km.

Geen opmerkingen: