03 september 2013

Nog even over gisteren


Nog even terug komen op de dag van gisteren, toen ik de foto’s had gemaild naar de man die in de lucht “hing” tijdens zijn sprong aan zee kreeg ik een reactie die ongeveer zo in elkaar zat. Naast alle bedankjes voor de foto’s enz. vertelde hij dat DE foto waarschijnlijk gebruikt gaat worden voor een nog op te zetten website in de Oekraïne om deze zeilvleugel die “Unikite” zal gaan heten te promoten, dit was een prototype en als alles naar wens is en er meer worden geproduceerd zullen ze ook op de Nederlandse markt verschijnen en dat alles onder de bezielende leiding van Rink Nieuwenhuis.






 
En dan de rit van vandaag, ik ga even een boekje weg brengen naar Tiny in de “Zuidoost” het is mooi weer en er staat weinig wind. Als ik het viaduct bij Abbekerk over ga kom ik Jan Geel tegen, Jan heeft zijn rondje er al opzitten vertelde hij, we hebben wat nieuwtjes uitgewisseld en zijn daarna weer ieder ons eigen weg gegaan. Als ik in de “Zuidoost” ben is er niemand aanwezig, één telefoontje en ik hoor dat er een kraamvisite wordt afgelegd, ook dat hoort bij het dagelijks leven. Ik ga weer verder en neem richting “Het Twiske” met een omweg via de “Zaanseschans” en Oostzaan kom ik er uiteindelijk wel al is het wat omslachtig, maar ik zeg maar zo “Fietsen houd je jong”. Als ik weer goed en wel de gang erin heb bedenk ik dat een bakkie kibbeling toch wel aantrekkelijk is dus op naar “De Dijk” in Volendam via Ilpendam , het pontje met de vriendelijke  pontbazin brengt me naar de overkant en vervolgens door naar Overleek op naar de visboer, hoewel er nog eerst wat kilometers moeten worden verslonden vanaf Monnickendam en Katwoude is het echter in enkele tientallen minuten bekeken en als het niet te druk is stop ik daar even bij de visboer. Het was er rustig maar toch stond ik meer te praten als te eten, een Quest blijft een ding om over te praten en alle vragen kon ik naar behoren beantwoorden. De enige hindernis van vandaag was de brug om vanuit “Het Twiske “ in Den Ilp te komen, een mooi bouwwerk maar niet fietsend te nemen met een Quest, dan maar even lopen en voorzichtig de knikken passeren. Langs de dijk richting Scharwoude en dan weer op bekend terrein naar Middenmeer waar de teller op 136 km is blijven staan.

Geen opmerkingen: