02 oktober 2013

Ik kwam langs "De Nachtegaal"




Is het vandaag de laatste “zomerdag” met wat lagere temperaturen of gaat het volgende week weer gewoon verder met zonnige dagen ? Wat hebben we toch een prachtige weken in het begin van de herfst. Mede daardoor leek het me verstandig om vandaag nog maar een keer een wat ruimer rondje te fietsen.Niet helemaal zonder bedoeling ben ik naar Oostzaan gereden, de skelter moest een ietsje worden bewerkt en Tiny past vandaag op dus is een ritje naar Oostzaan echt wel waardevol. Het enige wat de laatste dagen steeds een extra belasting is lijkt alle dagen de harde wind en telkens op de zijkant wat ik als niet prettig ervaar. Als ik in de Beemster rijd zie ik dat molen “De Nachtegaal” weer helemaal is opgetuigd en a.s. vrijdag officieel “geopend” zal worden. De rit erheen gaat het laatste stukje door “Het Twiske” waar ik vandaag opmerkelijk veel borden tegenkom die aangeven dat door de pijlrichting te volgen je in Purmerend komt maar daar moet ik niet naar toe dus wat extra draaien en keren en zo kom ik toch weer op de juiste route. Hat zal mogelijk te maken hebben met de auto die gisteren in brand heeft gestaan waar nog een stoffelijk overschot in lag of zat van een meneer of mevrouw. Toen ik ter plaatse was werd me meteen koffie aangeboden en daarna kon de “strijd” beginnen. Ik dacht even de schroef eruit draaien en de crank eraf trekken, helaas die was niet los te krijgen, uiteindelijk doorzagen en tikken en eindelijk na een half uur was hij los en kon de nieuwe erop wat in een paar tellen geregeld was en zodoende kan de jeugd weer skelteren. Ondertussen kwamen de “mannen” uit school en had ik meteen toeschouwers, vervolgens een broodje naar binnen werken en daarna de fiets weer naar huis brengen en dan moet ik wel mee. Heen ging ik over Spanbroek en Zandwerven en terug neem ik de andere kant en ga zelfs een stukje langs de IJsselmeerdijk het is droog en het tempo is rustig kan ik wel zeggen, als ik thuis ben geeft de teller 115 km aan en is het gemiddelde net 30 km p/u.

Geen opmerkingen: