11 december 2013

Bouwvakker in de dop






Bijna onvoorstelbaar, ik was vanmorgen een paar uur druk aan het werk, nee niet zomaar, echt als bouwvakker, in de beton en niks fietsen. Siebo en Bianca wonen in Oudemirdum en dat is voor de meesten geen nieuws, ik fiets er af en toe even heen om een bakkie, maar vanmorgen ging ik er al in alle vroegte op af met de auto om te helpen met betonstorten voor het nieuw te bouwen zomerhuisje, dat als alles weer klaar is, in de verhuur gaat net als het geval was met het inmiddels gesloopte oude onderkomen. Het was aan vervanging toe en aangezien Siebo’s vader technisch tekenaar is/was, Theo is ook al 72 jaar, werd het tijd volgens Theo, want zo stelde hij “Nu ben ik er nog”. Daarnaast heeft Siebo ook twee rechterhanden en samen zijn ze aan deze klus begonnen die uitgevoerd wordt in de avonduren en de weekenden als Siebo thuis is van zijn werk. En als het echt nodig is, zoals vandaag worden er hand en spandiensten verricht door familie en kennissen, allemaal van die 65 en meer plussers, die hebben tijd zat. Het was behoorlijk mistig aan de andere kant van de Afsluitdijk en ook toen ik vanmiddag terug ging was hij bij plaatsen nog potdicht maar ik ben weer bovenwater en hoop zo spoedig mogelijk weer met het “gele geval” een rondje te maken.

Geen opmerkingen: