15 januari 2014

Geen kilometer gereden




Jammer, ik bleef thuis omdat er regen werd aangegeven op de verschillende weerstations en andere media voorzieningen en dan “moet” je toch bezig zijn. Eerst maar een bezoekje brengen aan mijn zoon, vlakbij, maar door zijn onregelmatige diensten treffen we elkaar niet elk moment.  Het deed me goed gewoon even langs gaan en de tijd hebben, eerlijk, een minder goede eigenschap van me, ik meen altijd dat ik weer verder moet, een gejaagd leven wat echt niet nodig is. We hebben een tijdje gezellig zitten kletsen onder het genot van het zoveelste bakkie koffie met koek. Tegen de tijd dat hij zich om ging kleden voor zijn werk ben ik weer opgestapt en thuis gekomen had ik een volgend klusje bedacht. De auto begon onherkenbaar te worden door het vele vuil langs de polderwegen dus de slang uitrollen en de borstel met water er overheen, hij is opgeknapt.  En als je dan toch met water aan het kliederen bent moet ook de Quest er aan geloven, alleen de bovenkant , onderaan is het na 100 meter weer niet om aan te zien dus dat laat ik maar achterwege. Ik bedenk dat er best een beetje “glimpaste” over beide voertuigen kan en begin met de Quest, maar als ik de eerste streken over de gele body haal komen ook de eerste regendruppels al dus naar binnen en daar het klusje vlug afmaken. De auto moet maar wachten tot het droog is en dat zal vandaag niet meer worden, maar wie weet misschien valt het straks toch nog mee. Ik neem, nadat ik bij Gerard weg ben gereden, een omweg van pakweg 100 meter en stop bij de visboer en trakteer mezelf op een gezinszak kibbeling, mensen wat is dat lekker, vers gebakken in heldere olie, ik ben bijna exclusief uit eten bij mij thuis. De volgende keer hoop ik weer over andere foto’s te beschikken want geel is maar geel.Geen kilometer gereden

Geen opmerkingen: