27 februari 2014

Droog heen en terug




Het moest vandaag voor de middag geregeld zijn, ik bedoel een ritje maken zonder regen. De voorspellingen geven aan dat het vanmiddag tussen 12.00  en 13.00 uur zal gaan regenen, niet veel, maar voor mij hinderlijk zullen we maar zeggen. Als eerste had ik me vanmorgen voorgenomen om de ramen maar weer een keer met spons en lap te lijf te gaan en toen scheen de zon nog een klein beetje. Om kwart over 10 had ik koffie verdiend en heb meteen ’t andere pak maar aangetrokken. Op naar Wervershoof omdat ik al een paar keer aan de vaste deur was geweest bij Aad en Ans werd het nu de hoogste tijd, Aad is sinds kort onverwacht in het medische circuit beland en dan is het nooit verkeerd om je gezicht een keer extra te laten zien. Aad was ook deze keer niet aanwezig ook i.v.m. de te volgen behandeling dus samen met zus Ans een bakkie gedaan en één en ander op een rijtje gezet. Na dit korte bezoek meteen maar even door naar Zwaagdijk en bij Gerrit en Marian mijn neus even om de hoek steken, zo zie je maar weer een klein rondje maar wel nuttig voor de familiebanden. Het is, als ik weer opstap, nog steeds droog en mede daardoor neem ik Zwaagdijk in de lengte en ga via Wognum weer richting Middenmeer en kom zodoende op een rondje van 50 km. Op het fietspad is het nog even oppassen maar nooit eerder bleef een paard zo rustig als ik in de buurt kom met de Quest, misschien is deze op les geweest.

Geen opmerkingen: