04 februari 2014

Kleintje toe







Een kort ritje vandaag als ik tenminste het traject van gisteren ernaast zou leggen, even op en neer naar Zwaag was de eerste aanzet maar het liep ietsje uit. Ik had een paar Cd’s met wat foto’s die ik weg zou brengen en dat was ook vrij snel geregeld. Via Benningbroek en Wognum langs de A7 is recht toe recht aan, bij Zwaagdijk even links en dan via het tunneltje naar Zwaag. Bij het tunneltje ben ik even gestopt, laatst hoorde ik dat door verbreding van de N 302 de weg waar dit tunneltje onder doorgaat, het tunneltje voor voetgangers en fietsers moet komen te vervallen, als reden wordt opgegeven dat het te duur wordt om ook de tunnel te verlengen, dus alles ter ere van de benzine en diesel monsters, vrij vertaald auto’s. Nadat ik mijn boodschap had gedaan ben ik Zwaag uitgereden richting  de Rijweg  en ben daar rechtsaf gegaan om via Blokker naar het fietspad langs de N 506 naar Hoorn te gaan en daar de dijk gepakt langs het IJsselmeer. Het is ondertussen af en toe zonnig dus het komt weer helemaal goed, bij Schellinkhout zie ik nog een surfer die in zijn eentje over de golven “vliegt”, lijkt mij erg koud met dit weer, maar ik ben geen kenner en ook geen liefhebber van watersport. Als ik weer verder ben en ter hoogte van Wijdenes een fietser van links omhoog zie komen ga ik even in de remmen, inderdaad ik ken de man die er aan komt, Jan Imming die ondanks zijn handicap alle dagen zijn rondje maakt. Heel even kletsen en dan weer verder via Enkhuizen en langs het z.g. “Enkhuizerzand” waar een mooie speelplaats voor kinderen is, waar maak je kinderen blij mee, uiteraard met speeltoestellen en water. In Andijk ga ik nog even bij mijn jongste zus Lia aan die toevallig thuis is, weer even kletsen en een bakkie doen en dan de laatste etappe naar Middenmeer, langs de Flevoweg  is het fietspad, althans het eerste deel, klaar maar nog niet toegankelijk, aan het begin en einde staan nog afsluithekken, misschien volgt er ooit een officiële opening wie zal het zeggen. Vandaag dus een kort stukje van 87 km bij een pittig windje en later veel zon.

Geen opmerkingen: