12 maart 2014

Geruisloos bewegen.









Het leek wel op land waar de hooibalenpers voor aangerukt moest worden, ik had alleen maar geverticuteerd dus met zo’n klein "rotmachientje" het mos uit de grasmat verwijderd, wat een bende. Maar als dat klaar is en de rommel is weer opgeruimd dan heb ik het echt verdiend, een rondje fietsen. Je zal maar zomer hebben in maart want zo is het eigenlijk heerlijk zonnig en weinig wind echt gezond fietsweer. In mijn achterhoofd had ik het gevoel dat ik naar Oostzaan zou rijden even bij de oppas-oma kijken maar het werd me net iets te laat, daar aankomen als de jongens net uit school zijn, of misschien nog niet eens thuis, nee een andere keer maar weer dus werd het een rondje langs de dijk. Bij het viaduct bij Abbekerk stond een mevrouw te studeren op de knooppuntenkaart om de leukste route te vinden richting Alkmaar. Ik heb haar geadviseerd om dan richting Lambertschaag te gaan en daar aan het einde linksaf te gaan naar het “Pannepad” wat later overgaat na de afslag van De Weere in het z.g. “Blote bienepad” en dan kom je zo in Aartswoud. Zelf ben ik verder gegaan via Wognum naar de Bobeldijk en dan via de Slagterlaan naar Berkhout en later naar De Hulk om via Scharwoude op de dijk langs het IJsselmeer te komen. Dan is de route verder simpel door Hoorn en Enkhuizen waar ik in de “Haringstad” nog een paar foto’s heb gemaakt. Als ik later weer verder toer richting Andijk bedenk ik dat achterop de vuurtoren “De Ven” één of andere spreuk staat of een plaat met tekst en wat namen. Dus een stukje door het gras naar de achterkant, een foto gemaakt maar de tekst is bijna onleesbaar en voor mij verder niet interessant, wel maak ik een paar foto’s van dit markante punt langs de dijk vanuit een ander hoek als gewoonlijk. Na een aantal kilometers kom ik via Andijk en Wervershoof in Medemblik, langs de haven richting de “Kwikkelsebrug”, de weg is opnieuw bestraat en ziet er goed uit maar de brug is nog niet terug, dus weer andersom en via de dijk terug naar mijn uitgangspunt om door Medemblik te komen. Als ik thuis ben staat de teller op iets van 92 km dus toch nog leuk voor vandaag.

Geen opmerkingen: