03 maart 2014

Klein onderhoud





Als het weer het even niet toelaat, nou ja niet toelaat, als ik denk dat het mijn weer niet is dan bedenk je iets anders. In dit geval wat heel licht onderhoud, bij het schakelen ging het een heel enkele keer wat minder soepel dus er moet olie aan te pas komen in het gebied bij de overbrenging oftewel de derailleur moet wat schoon gemaakt en gesmeerd worden. Ook heb ik al meer dan een half jaar geen problemen meer met de O-ringen bij het tandwiel onder de stoel. Ook daar even de zaak uit elkaar halen en schoonmaken. De O-ringen zien er in eerste instantie nog prima uit maar na serieuze bestudering heb ik geoordeeld dat ze best vervangen mogen worden. Ik had nog wel een stel maar die zijn een slag dunner dus even een belletje naar Ymte en ze gaan vandaag nog op de post. Morgen of z.s.m. even vervangen en dan lijkt alles weer in orde. Ik heb zelfs de stofzuiger met borstel gebruikt omdat er, mogelijk bij mijn ritjes door de duinen, nogal wat zandkorrels zo links en rechts in de fiets rond zwerven, maar hij is weer geheel reis klaar en doet het nog 100 %. 

Geen opmerkingen: