13 maart 2014

Veel van hetzelfde









Nog even zegt men dan is de “voorzomer” ten einde maar wat we nu al hebben gehad neemt niemand ons meer af. Vandaag zomaar een rondje gereden, eerst naar Zwaag een CD-tje wegbrengen met wat foto’s van de carnavalsoptocht en dan een stukje langs de dijk via Scharwoude richting Edam en Volendam. Het is redelijk rustig op de dijk in het palingdorp maar toch zijn er weer tientallen foto’s gemaakt van die “Yellow wooden shoe” ja een naam hebben ze zo bedacht al komen ze ook uit Japan of China. Na Volendam ga ik door naar Katwoude en als ik onder de weg door ben neem ik de afslag naar Overleek, mijn lievelings ritje door de laag gelegen weg en z’n gladde asfalt. Onderweg kom ik nog de spreuk tegen waar ik het een paar dagen geleden over had, netjes door de desbetreffende boer op zijn schuur geschilderd, reclame maken voor je eigen zaak en proberen de omzet te vergroten. In Ilpendam  ga ik weer richting Purmerend om zo in Zuidoostbeemster te komen. Bij Tiny, zie ik haar broer Jan druk bezig met het vakkundig snoeien van de bessenstruiken. Takken afknippen zou ik ook wel kunnen maar of er dan a.s. zomer ook nog bessen overblijven zou een gok zijn. Als ik later weer verder ga maak ik het rondje ietsje groter door over De Rijp enz. te gaan en zo richting Schermerhorn en Obdam te nemen. Langs de Obdammerdijk loopt de “kalkoen vader” nog steeds trots bij zijn dames en zet alle veren weer op als ik stop om een foto te maken. Bij Tom en Gerda doe ik ook nog een bakkie en kom vervolgens weet thuis met windstilte en 127 km op de teller.

Geen opmerkingen: