12 april 2014

Alles is groot in de polder










Geheel buiten mijn gewoonte om reed ik vandaag ook een klein stukje, Tiny heeft vandaag een drukke dag met “Bridge-kroegentocht” in Purmerend, een hele ronde om de voormalige koemarkt heen, van de ene naar de andere kroeg na een aantal spellen te hebben gespeeld. Zoiets lijkt me geweldig als je een liefhebber van bridgen bent. Ik niet dus, ik speel liever mijn eigen spelletje en dat is dan bijna altijd simpel vertaald in een rondje trappen. Als ik dan mijn rondje er bijna op heb zitten en ik ga alles met elkaar vergelijken dan zijn er nogal wat uitersten in de polder die vaak wel of niet positief in de landelijke pers komen. Op één van de eerste foto’s  staat het eerste “geraamte” van het enorme gebouw wat uit de grond wordt gestampt ten behoeve van Microsoft een bouwkavel van maar liefst 50 HA. Vervolgens een plaatje van de eerste activiteiten m.b.t. zeilen op het IJsselmeer bij Medemblik. Via wat kruip door en sluip door weggetjes kom ik in Andijk en ga om een bakkie naar Sjaak en Lia. Na de koffie weer met wat omwegen in westelijke richting via Zwaagdijk en de Bobeldijk  op naar Obdam maar net als zo vaak zie ik weer een afslag waar ik al lang niet heb gereden dus de route wordt geregeld aangepast. En zo rijd ik later een meneer achterop die zich ook met een ligfiets verplaatst en daarbij ook een helm draagt (aan zijn bagagedrager) hartstikke veilig. Als ik weer in de polder kom stop ik ook even op de hoek van de Oudelanderweg, ziehier het andere uiterste wat ook menig keer de krant heeft gehaald en in de toekomst nog wel vaker in het nieuws zal komen, de mega-kippenstal, rechts, op de foto niet zichtbaar, staat het eerste onderkomen en op de geplaatste foto is alleen de fundering nog maar te zien van dit mega gebeuren waar niet iedereen voor staat te springen. Aan de overkant is men druk bezig met land bewerken en meteen aardappelen te poten, dat zie ik toch liever moet ik eerlijk toegeven. Eenmaal weer binnen is de dagteller op 80 km blijven staan en dat op een vrije zaterdag is helemaal niet zo gek.

1 opmerking:

transalp zei

Hallo Pé,
Weer schitterende foto's van het werken in de grond, trekkers steeds groter met veel lampen en antennes.

Hendrik Jan (docent AT)
quest 33