16 april 2014

Zomertoer van 125 km








Het was er weer één, een dag met een gouden randje, wat is dat toch een verwennerij de hele dag zon en genieten. Eerst een beetje om huis heen rommelen en de was ophangen en dan mag je weer los. Tiny heeft oppas dag dus een ritje naar Oostzaan zit er wel in, heen en terug is dat net zo’n 110 km , maar ja je weet het nooit met mij. Op de rit in die richting ga ik via “het Twiske” langs de buitenkant en als ik dan langs de molen kom even stoppen voor een foto, niet direct de mooiste zie ik later, maar goed de zon schijnt dus niet klagen. Als ik op het juiste adres ben aangekomen heeft Tiny tijd voor koffie, maar goed dat ik langs kom anders had ze zich daar geen tijd voor gegund. De fiets van Thomas heeft een kleine opkikker nodig en als dat gelukt is neem ik ook zijn oude fietsje nog even onderhanden zodat die in geval van nood altijd nog in kan vallen. Na een broodje enz. ga ik via Zaanstad en de Zaanseschans weer richting het noorden maar als ik net van start ben staat Bram met zijn vriendjes op de hoek en vraagt of ik even erg hard wil trappen dan kunnen z’n vriendjes zien dat opa heel hard kan rijden met de Quest, als tegenprestatie vraag ik of hij een foto wil maken en dat is prima gelukt, (bedankt Bram). Het is druk in het “molenpark” en met wat omwegen kom ik uiteindelijk weer op bekend terrein bij Spijkerboor. Men is druk bezig met “herbeschoeiing” langs het Noordhollands kanaal, een hele klus maar het wordt wel weer netjes. Vervolgens verder richting Alkmaar en Heerhugowaard waar ik een tijdje achter een paar wielrenners blijf rijden, nee da’s niks het gaat me te langzaam, dus er voorbij en verder. Bij de Langereis zie ik ook een paar mannen bezig met een beschoeiing maar dit gaat nog met het waadpak aan in de sloot staan, heel anders als bij het Noordhollands kanaal. Als ik weer thuis ben staat de teller op 125 km net zo’n mooi weersritje.

Geen opmerkingen: