15 mei 2014

De rondingen in het leven fascineren








Het is vandaag alweer de 15e van deze maand, de tijd vliegt zegt men wel eens en ik denk dat ze dan gelijk hebben .Misschien zit het in de leeftijd maar af en toe heb ik het idee dat er uren worden overgeslagen, je bent oud voor je het weet. Maar goed de Quest is vandaag weer echt van stal geweest het werd een “zomaar rondje” van uiteindelijk 104 km, en wat voor kilometers, alles binnendoor en nergens langs de kust, van Middenmeer naar de Alkmaarseweg  dan door Aartswoud en langs Hoogwoud en Opmeer richting Avenhorn en De Goorn, het zoeft erover nergens oponthoud en zomaar door kunnen karren. Als ik de afslag neem richting Schermerhorn passeer ik de nieuw aangelegde loopbruggen die speciaal voor de wandelaars zijn geplaatst en steeds raak ik weer verder van huis en als ik in Schermerhorn ben ga ik over de dijk naar Grootschermer en maak een paar foto’s bij de beeldentuin van Nic Jonk, die rondingen in het leven blijven toch fascineren, ook hier weer.  Noordeinde en Graft zijn de volgende dorpjes en hier bedenk ik dat ik wel richting West Graftdijk kan rijden dus rechtsom en weer het “gas” erop. Zo halverwege zie ik dat een goeie bekende van me in zijn tuin bezig is dus even stoppen en kort bijkletsen met Ferdi van Campen, ooit lid bij de coop. waar ik heb gewerkt en mederaadslid van de raad van elf, tjonge wat is dat allemaal al lang geleden. Ik vervolg mijn weg weer en steek over bij de N244 om vervolgens langs de Starnmeer richting Purmerend te fietsen, het gaat allemaal zo gemakkelijk. Ik besluit om even bij Tiny langs te gaan en later door naar Middenmeer en onderweg nog een zonnig plaatje van de Alkmaarseweg (parallelweg) waar normaal de landbouwvoertuigen rijden, wat is het weer een “feestdag” dat ik in een Quest rond kan toeren.

Geen opmerkingen: