14 mei 2014

Gratis bermverhoging, groen in 't groen







Bij het opstaan, zo rond de klok van 7 was het eerste wat mij opviel de stralende zonneschijn, helaas, nadat ik de krant had doorgebladerd en het eerste bakkie koffie moeiteloos naar binnen had gewerkt, was de zon helemaal verdwenen en zag ik alleen nog donkere wolken. Na controle op de buienradar heb ik toch maar besloten om een klein rondje te maken. Via wat wegen vlak bij huis richting  “De Ambtenaar” de grootste/hoogste windmolen van Nederland met z’n ruim 200 meter, ik was er al een hele tijd niet meer in de buurt geweest. Eerst nog een paar foto's maken van wat kunstwerken van de gemiddelde agrarische kunstenaar, gewoon aardappelruggen. En ook nu kwam het er weer niet van, ik reed op de Medemblikkerweg en ben afgeslagen naar het Wagendwarspad om naar het Wagenpad en zo naar de dijk te fietsen. Op dit stukje weg werd mijn aandacht getrokken door groene plasticzakken in de berm, de Wieringermeer leent zich uitstekend voor het lozen van afval wat niet normaal kan worden afgevoerd, bermverhoging zal ik het maar noemen. En zo ben ik vervolgens een andere kant opgegaan en heb de gemeente “Hollands Kroon” zoals het tegenwoordig heet, ingelicht over deze vondst. Mijn ritje ging verder via Wervershoof en Zwaagdijk richting Hoorn maar door af en toe een buitje leek het me verstandig om een koerswijziging toe te passen en op huis af te gaan. Aan het eind van Zwaagdijk wordt een begin gemaakt met de nieuw te bouwen  “ovotonde” of hoe dat “verkeersdoorstromende” obstakel ook zal mogen heten, allemaal hoge stalen bouwwerken. Het weer knapte steeds meer op en dan wordt het rondje zomaar weer wat groter en zo kwam ik weer in de buurt van Medemblik. Onderweg zag ik vaak en veel motorpolitie en bij Medemblik stond alles zo’n beetje vast, oorzaak  “Olympia’s tour” kwam eraan, even wachten en daar kwam de meute de bocht door, gelukkig geen val partijen hoewel het allemaal niet veel scheelde. Toen de fiets weer in de garage stond gaf de dagteller net 63 km aan, volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen: