22 mei 2014

Op verjaars visite na 113 km









Vandaag is zwager Tom jarig dus dan ga ik op verjaarsvisite maar omdat het mooi weer is en hij de hele dag thuis is kan ik best met een ommetje erheen fietsen. En zo ging ik van start richting Medemblik en als je dan over de Koggerandweg Medemblik nadert heb je wel een leuke skyline, het vroegere stadhuis, twee kerken en de molen. Door Medemblik langs kasteel Radboud zie ik dat het in de haven een drukte van belang is, de “bruine” vloot is hier neergestreken denk ik. Buiten Medemblik langs de dijk is het een enorme drukke bedoening, de Spa regatta is in volle gang en er liggen daardoor tientallen bootjes en aanverwante artikelen maar ook campers, caravans en tentjes om te overnachten, het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Ik ga verder via de dijk naar Enkhuizen en als ik later richting Hoorn ga komt er een hele groep mensen aan op de racefiets, wegkapteins voorop en achteraan gewapend met een fluit om iedereen bij de pinken te houden. Als ik veel later door Hoorn via Beets over een smal weggetje enz. steeds meer richting Obdam ga is het nog steeds heerlijk zonnig weer, in Avenhorn komt me een oranje Quest tegemoet rijden van een onbekend iemand. En net voor Obdam komt er een ligfiets met zeil de hoek om dus meteen een foto maken en even een kort praatje met de bestuurder/berijder. Het fietst vaak lichter maar toen hij een keer 37 km reed zonder te trappen werd hij wel een beetje bang, het ging toen net hard genoeg vertelde hij. Bij Tom en Gerda volgt er na felicitaties koffie met gebak. Later een ander drankje en de nodige hapjes en zo ben ik weer netjes op verjaarsvisite geweest en heb meteen een leuk rondje gefietst van 113 km. 

2 opmerkingen:

Willem zei

Dag Pé die onbekend iemand was ik dus ja ben net thuis vanuit een warm Portugal en was vannacht teruggekomen.
ik zag jou ook maar had geen tijd want ik had een afspraak in Landsmeer omdat mijn duikcomputer tijdens mijn vakantie een storing aangaf en daar zit de enigste "dealer" van Uwatec in Noord-Holland. Het blijkt om een platte batterij te gaan maar moet na 10 jaar trouwe dienst meteen maar eens geserviced worden bij de producent.
Gr.Willem

Ted zei

Dag Pé,
Het heet tegenwoordig de Delta LLoyd regatta.

Groet,
Ted